Att inte våga fråga efter umgänge även om man ''bestämt'' på plats att den sortens aktivitet borde bli av
Hej!
Det är en tjejkompis som jag tycker väldigt mycket om (Jag är en man). Jag har hittills träffat henne när alkoholen varit framme. Inte nödvändigt vis alltid där vi varit fulla men alkoholen/festen har liksom alltid varit där medan jag har träffat henne.
Igår kväll var helt fantastiskt, tyvärr var jag själv påverkad av alkohol men inte så pass farligt att jag var borta. Bara lite mer öppnare av mig.
Hon och jag satt ute för oss själva och pratade. Det var helt fantastiskt, vill jag minnas! Det var hennes egna initiativ och jag frågade om alkoholen alltid bör finnas på plats för att vi skall träffas eller om fika någonstans också skulle gå för sig. Hon sa att naturligtvis kan hon och jag ses för fika.
Men ändå känner jag av en förhinder hos mig. Jag vill inte att något ifrån hennes sida skall misstolkas där jag frågar efter dejting.
Samma sak när jag träffade henne och då var jag nykter och hon var full. Där hon och jag stannade upp och småpratade (Jag var vid det tillfället på väg hem och hon var med hennes kompisar på krogen).
Hon sa då att jag borde höra av mig så: ''Vi kan supa tillsammans. Men det måste vara planerat''.
Men jag har ingen aning om hur man lägger upp kortet: ''Tja, skall vi fika på stan under veckan?''.
Eller: ''Hej på dig! Skall vi supa då`Hemma hos mig eller någonstans?''.
Båda delarna låter ju bara jättemärkligt tycker jag. Som om jag skulle ha en baktanke med det hela eller vill dejta. Antingen det ena eller det andra. Och jag vill verkligen inte sabotera det fina kontakten hon och jag har. Jag vill inte skrämma iväg henne.
Jag vet inte om vi kom närmare varandra igår kväll. Hade varit trevligt om båda var nyktra och snackade och det är mest så jag tänker att en fika vore gott och trevligt med henne.
Hur hade ni kvinnor föredragit?
Dessvärre är jag dålig när det kommer till kvinnliga signaler eller hur man skall agera så ingenting misstolkas. I det här fallet är jag extremt rädd om personen. Jag mår så bra vid hennes närhet!
Jag är så pass rädd om henne att jag är väldigt orolig att jag kanske skämde ut mig, men det är nog bara en vanlig tvångstanke.