Vad bör en veterinär göra åt en snuvig snorig kanin
Hej, min kanin på snart 6 månader har senaste veckorna utvecklat, vad jag nu tror är, en förkyldning. Först började han att nysa massa men för övrigt inga problem så vi bytte ut allt innehåll i buren för att utesluta allergi. Blev bättre. Men ändå kom det ibland lite nysningar. Senaste har han dock sett lite fuktig våtnut om nosen. Men kunde va vatten. Dock senaste v2v började han låta tätni näsan snuvig osv. Så jag ringde xoh bokade tid.
Väl där hör hon och ser problemet, men kan inte bedöma det, då han inte tycker det är behagligt och får ingen hjälp för det. Ist tycket hon vi ska kastrera och passa på kolla nosen då. Men om han redan varit kastrerad då. Han måste ju få hjälp stt andasS
Nu där emot ser jag uppanbar snor. Lyckades få en bild som jag bifogar.
Vad bör eg en veterinär göra under ett sådsnt besök och kan jag ringa och be om nån medicin? Känner mig frustrerad över att behöva utsätta honom för resan och besöket och även min tid bensin och kostnad för stt pak dit igen, då det är en bra bit bort.. När jag precis var där.. Och tänk om han blir helt tät.. Vad kan jag göra??