Rättvisa
Hej!
Min sambo och jag har en återkommande konflikt och jag behöver ha en utomstående åsikt.
Vi har ett gemensamt barn som är 3 år och så har jag två barn sedan tidigare på 10 och 12 år. De stora barnen, särskilt 10 åringen är ofta avundsjuk på vår 3 åring. Senast igår kommenterade hon att vi har fem foton på 3 åringen i vardagsrummet men bara ett på henne och hennes bror. Hon tycker att vi köper mer saker till 3 åringen.
Jag har hamnat i ett läge där jag inte vet hur jag ska tänka. Jag kan förstå 10 åringen avundsjuka dels för att min sambo köper mycket saker till 3 åringen och för att vi har fler kort på henne uppsatta. Min sambo däremot kan inte alls förstå. Han tycker att de stora barnen är bortskämda och att jag lyssnar gör mycket på dem. De har fritidsaktiviteter som kostar pengar och de har varsitt rum både hos oss och hos sin pappa. 3 åringen har sitt rum i vardagsrummet för vi har inte så att hon kan få eget rum. Vi diskuterar också presenter och julklappar. Jag vill köpa för samma summa till alla tre barnen medan min sambo tycker att vi kan köpa mer till 3 åringen eftersom de andra barnen får dubbelt då de får både från oss och från sin pappas familj. Hur ska jag tänka och hur ska jag och sambon komma vidare ur den här eviga diskussionen?