• Tweakies

Intresserad av andra

Hej allihop!

Vet inte riktigt vart jag skulle lägga in denna tråd så jag tar bara något då de kliar i fingrarna och jag måste skriva av mig.

Jag har varit tillsammans med min man i snart 6 år. Vi blev tillsammans när vi var 20 år och idag är vi båda 26 år gamla. Egentligen , när vi blev tillsammans tog jag inte honom för att jag var störtkär i honom utan mer för att jag var less ensamheten och ville testa på att ha ett 100% riktigt förhållande. Vårat förhållande är väldigt upp och ner mellan varven, vi kan vara sams i flera veckor och ha kul ihop, men ibland kan vi bli så osams att de går nästan inte reparera. Min sambo är väldigt duktig på att dricka alkohol och i fyllan poppar saker upp som varit i de förflutna satt säga, i och med att vi båda har diagnoser så går vi inte riktigt jämt. Vi förstår inte alls varandra alla gånger och vi tolkar varandras signaler på fel sätt. Vi har som inga gemensamma vänner och de vänner jag hade försvann i samband med att jag gick in i detta förhållande, har försökt återförenas med dom men alla har flyttat till annat ort och jag hade egentligen bara 3 stycken tjejer jag umgicks med.

Men till problemet..

jag blir tillfälligt kär i andra killar lite då och då. Förra året fick jag tvärt känslor för m in grannes ena son, som jag lärde känna vid denna tidpunkt fast förra året. Och så som han var gjorde att jag fick känslor för honom jag och jag kunde inte sluta tänka på honom. Jag gick förbi hans lägenhet på kvällarna när jag gick promenader och träffade jag honom stod vi alltid och pratade hur länge som helst. Och jag började drömma om honom och hur kul vi kunde ha tillsammans. Men sen efter cirka1,5 månads tid gick det över. Och jag kände ingenting för honom längre. Utan vi kunde prata som vänner och fråga varandra hur läget var och inget mer med det.

Idag när jag tänker på det förstår jag inte riktigt hur jag kunde fastna så hårt för någon så fort och sen går de över.

Jag hittar alltid någon ny som jag fastar för lite extra trots att jag är i ett förhållande . Vi båda har inte alltid dragit jämt och vi har våra upp och ner stunder. Precis som alla förhållanden. Men en del saker , de här med hans val att dricka alkohol och så. De blir för ofta och för mycket många gånger. Han har inte gett sig på mig fysiskt utan mer att han har kastat sönder glas när han blivit arg och de kommer oftast upp i onyktert tillstånd. Men i övrigt har vi ändå de rätt kul och rätt bra på de sättet även om många i våran omgivning inte riktigt förstår varför vi är tillsammans då vi inte är så lika.

Men detta med att jag fastnar för andra killar, ser på andra killar, är det konstigt eller är det jag som snurrar in mig i något?

Har även haft lite problem med min föredetta, min första kärlek bor i kvarteret bortanför mig med sin flickvän. Och ibland när jag stött på honom kommer alla minnen tillbaka och hjärtat börjar slå precis som de gjorde när jag var nyförälskad och 12 år gammal.

Är detta konstigt? Hur hanterar man detta? Någon som kan relatera och dela med sig ifall ni har eller vet något som varit i samma situation? Vad kan man göra? Vad ska man göra? Vad kan jag göra som är rätt för mig och min sambo?

Mvh tacksam för svar!!!

10
Svar på tråden Intresserad av andra