Utomkvedshavandeskap?
Jag blir knäpp. Är bara i sjätte graviditetsveckan men den här graviditeten är inte som de två tidigare. Rätt snart efter pluset kände jag en smärta på vänster sida i höjd med livmodern. Tänkte först att det nog hade och göra med nåt jag ätit. Men det tror jag inte längre för det har inte släppt. Det är ingen jätteond smärta men ändå alltid där och det är ingen molvärk som jag känt förut tidigt i graviditeten.
I torsdags var jag på vul och berättade om att jag haft ont men just då hade jag ingen smärta så gjorde ingen större grej av det. Istället fick de två(!) hinnsäckarna allt vårt fokus för ja man såg två.
I helgen fick jag ohyggligt ont, var ute och sprang men kunde inte fortsätta på grund av smärtan. Fick även som feberfrossa men ingen direkt feber.
Smärtan är fortfarande där idag men inte tokont, frossa har jag med samt är sjukt sjukt törstig. Senaste veckorna har jag varit konstant törstig och druckit mängder av vatten utan att någonsin bli "otörstig". Törstighet kan väl hänga ihop med en inre blödning tänker jag men i övrigt har jag ingen blödning som jag märker. Är inte sjuk i övrigt heller som kan förklara frossan.
Vill väl egentligen inte diagnostisera mig själv men jag tror på ett utomkvedshavandeskap för iaf ett av fostren. Någon som har någon erfarenhet av det och kan säga hur det var för er?
Jag har en ny tid för vul på måndag, då de egentligen ska kika hur de två mår, och de tycker att jag ska vänta till då med mina frågor kring utomkvedshavandeskap. Samtidigt är jag livrädd att det helt plötsligt ska bli akut för mig ????
Har nån några kloka ord?