Nån som vet?
Jag och min dåvarande sambo fick en vinstsumma gemensamt på 60.000kr. Vi själva skulle betala in skatt av dom pengarna.
Jag va skriven på det här ?företaget? så det var jag som fick in pengarna på mitt konto, förde direkt över hela summan till min sambo då tanken va att det skulle gå till hus. Han sa att han sköter om att betala in skatten.
Vi hörni gått isär och då det va va två år sen vi fick pengarna så hade jag helt glömt bort dom. Jag fic k nu brev från Skatteverket där det stod att ingen skatt har betalats och detalj vara insatt på mitt skattekonto i början av november, ca 19.000kr. Jag ringde upp mitt ex och frågade varför han inte betalat men han sa att han hade glömt och att det kände skönt att se så mycket pengar på kontot. Sa åt honom att han måste betala direkt men han har tydligen låst pengarna under ett år på ett investeringskonto. Jag har en usel ekonomi och har valt att släppa mina skulder till kfm och han säger spydigt att den här skatteskulden kan du ju också släppa.men varför ska jag det när han sitter med hela vinsten? Varför ska jag då ta från egna pengar? Dessutom sa jag att jag ville ha hälften av vinsten men det går han inte med på. Så gällande skatten, hur kan jag gå vidare med det här? Är rädd för att han inte kommer betala och låta mig göra det.