Dejtar en pappa, lättsmält?
Jag har aldrig dejtat en pappa innan, har alltid sagt att det kommer aldrig att hända!
Men, så träffade jag en man för drygt 10 månader sen som jag kände kemi med. Vi har dejtat sen dess och hållt hans barn utanför ifall det inte skulle funka mellan oss.
Dock har diskussioner kommit upp emellanåt om hans föräldraskap. Ett barn han fick mot sin vilja med ett ex men som han älskar ändå såklart.
Jag är själv skilsmässobarn och är rent utav arg på människor som skaffar barn utan att tänka igenom det 100 gånger först. Hela min uppväxt satt jag i kläm och flyttade varannan vecka. Var tvungen att bo tillsammans med föräldrars nya respektive. Många faktorer som påverkat mig negativt och gör än idag.
MEN - ni som varit i samma situation som mig att dejta nån med barn när man själv inte har några, hur har ni tacklat alla känslor? Utåt sett verkar det så enkelt när andra gör det. Visst, man ska acceptera att det finns ett ex och att barnet tar mycket plats. Men helt ärligt, det är inte lättsmält?
Jag har bråttats med dessa känslor i 10 månader nu och vet fortfarande inte vad jag ska göra.
Jag tycker verkligen om denna mannen men att han är pappa till nån annans barn är inte attraktivt.
Om vi får barn får dom halvsyskon, jag måste alltid höra om hans ex, han kommer alltid göra saker som rör hans barn där jag blir utanför, arv, vi kan inte leva hur vi vill och bosätta oss var som helst... Såå många saker som s