• loffe2020

Graviditet efter MA, hjälp!!

Hej, 

Jag fick konstaterat MA 18/9, cytotec 24/9 och blödde då i ca en vecka och det såg efter det normalt ut på efterkontroll med VUL 5/10. Ägglossning var då på gång enligt läkaren som genomförde ultraljudet. Har efter detta haft svaga gravtest som idag 20/10 är blanka. 

Vi har kört på extra mycket från efterkontrollen. Men min fråga är nu att kan jag har blivit gravid under denna tid (eftersom ägglossningen var på G) - testen är negativa nu, men kan det vända och bli positivt under nästa vecka när jag har BIM? 

Någon annan som varit i samma sits? 

• Svar på tråden Graviditet efter MA, hjälp!!
  • Anonym (SA)
    loffe2020 skrev 2020-10-20 12:23:48 följande:

Hej, 

Jag fick konstaterat MA 18/9, cytotec 24/9 och blödde då i ca en vecka och det såg efter det normalt ut på efterkontroll med VUL 5/10. Ägglossning var då på gång enligt läkaren som genomförde ultraljudet. Har efter detta haft svaga gravtest som idag 20/10 är blanka. 

Vi har kört på extra mycket från efterkontrollen. Men min fråga är nu att kan jag har blivit gravid under denna tid (eftersom ägglossningen var på G) - testen är negativa nu, men kan det vända och bli positivt under nästa vecka när jag har BIM? 

Någon annan som varit i samma sits? 

Låter tyvärr som att hcg låg kvar efter missfallet? Det är vanligt att det ligger kvar i flera veckor. Samtidigt såg ju läkaren att din ägglossning var på gång. Det kan absolut vända och bli positivt nästa vecka. Och eftersom du haft negativt gravtest mellan kan du vara säker på att plus är plus om det blir så :)
Svar på tråden Graviditet efter MA, hjälp!!