TonyLindau skrev 2021-03-17 23:31:05 följande:
Jag hjälper en bostadsrättsförening, där ordförande gick på en telefonförsäljning Med Telson Sweden AB, någon som har något tips om hur man kan gå tillväga med att få ett slut på detta.
Hej. Tråkigt att det är fler. Ta reda på hur samtalet gick till när Telson påstår att ett avtal ingick. Gav telson all korrekt information, upplyste de om alla delar av avtalet, inklusive bindningstid? Sa de att de ringde ifrån telson? Om något inte sköttes korrekt från deras sida så är det bara att säga det och bestrida alla fakturor. Har de inte gett alla uppgifter om avtalet så förneka att det finns ett korrekt avtal. Vem som helst kan ju inte bara ringa ett samtal och sen påstå att det finns ett avtal om något som den uppringda personen inte ens hört om. Bestrid alla fakturor mot både telson och inkassobolag, betala ingenting. Innan något betalas är det försök till bedrägeri men om ni betalar så blir det ett fullbordat bedrägeri. Låt telson visa er bevis för att det finns ett korrekt avtal. Dom ska självklart kunna precisera avtalet i skrift och det ska stämma överens med det som sades under samtalet.
Vem skickar ut betalningskravet? Bestrid både mot telson och det företag som skickar betalningskravet. Ta också gärna kontakt med det bolaget och fråga varför de samarbetar med ett bolag som ägnar sig åt bedrägerier.
Polisanmäl! Mycket viktigt!