HJÄLP! vems ansvar!?
hej! behöver snabb hjälp.
min sambo har ett barn tillsammans med sitt ex. Dom bor 33mil ifrån varandra nu och barnet bor hos oss varannan helg.
Nu i helgen blev barnet sjukt och det bestämdes att barnet stannar hos oss och vi får vabba. Mamman sa då "att 7 dagar från första symtom måste han vara hemma så ni får vabba heja veckan"
Absolut sa vi.
Nu idag torsdag så ringer hon och är as förbannad och otrevlig och kräver att vi ska ses idag kl 11. Då min sambo meddelar att han kan inte för han jobbar (jag är alltså hemma med barnet) Han föreslår att vi kan ses i morgon bitti för då är han ledig och kan åka. Hon bara skriker så sambon lägger på.
Nu ringde hon precis igen och säger att han får åka NU! kl är 15.30
Sambon förklarar att han kan inte åka nu, (vi har lite möten inbokade idag) EFTERSOM vi skulle ha honom skolveckan ut så har vi planerat lite för våran vecka. Det betyder att visst vi skulle kunna åka men inte föräns kl 20.00 ca och det blir för sent för barnet eftersom han då är hemma kl 22.00 ca ikväll.
Men då säger hon att åker inte vi idag NU på en gång. Då får vi åka hela vägen själva imorgon alltså 66mil tur och retur. Annars åker vi dit på det eftersom han har skolplikt på måndag igen. Och hon vägrar åka imorgon eller i helgen.
Men om vi försöker komma till en lösning?? Att sambon kan åka imorgon bitti och kommer senare till jobbet istället för fredag kväll/lördag morgon som var sagt från början ? Blir skolplikten vårat fel ? vad är rätt här ?
Det låter helt sinnesjukt i mitt huvud att vi bara ska gå med på hennes krav på engång utan att hon kan förstå att vi har annat inplanerat eftersom lämningen inte var planerad till idag ? Att vi då ska åka dit på det ? Som erbjuder att kunna åka fredag lördag söndag istället ???
hjälp ngn som vet. har försökt google men hittar inget till hjälp.