Hur lång tid efter provera fick ni mens?
Hej! Jag har ätit provera i 10 dagar. Jag slutade för en vecka sedan. Jag har bara fått lite blod på papperet ingen riktig mens. Ni som ätit provera. Hur många dagar tog det innan ni fick mens?
Hej! Jag har ätit provera i 10 dagar. Jag slutade för en vecka sedan. Jag har bara fått lite blod på papperet ingen riktig mens. Ni som ätit provera. Hur många dagar tog det innan ni fick mens?
Är det nån som har erfarenhet av provera?
Det vanliga är att blödningen kommer inom 4 dagar efter avslutad kur men för en del hinner den komma innan man tagit sista tabletten. Jag har läst om fall där den inte kommit alls eller där det tagit så lång tid som 14 dagar. För egen del har den nästan alltid kommit inom 2-3 dagar och någon gång var den väldigt sparsam.
Jag har nyligen ätit Provera. Tog sista tabletten i fredags och har inte fått någon blödning ännu. Men tror jag fick spontan ägglossning någon dag efter jag påbörjade kuren och då dröjer säkert mensen tills helgen (min lutealfas är normalt 15 dagar).
Hör av dig till läkaren som skrev ut tabletterna om du är orolig! :)
Hej! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter:) Antingen så kommer nog blödningen igång mer eller så har jag fått så här sparsam. Är van att ha väldigt rikliga blödningar.
Hej! Tack för att du delar med dig av dina erfarenheter:) Antingen så kommer nog blödningen igång mer eller så har jag fått så här sparsam. Är van att ha väldigt rikliga blödningar.