Vilket parti sympatiserar du med?
Jag läste i en annan tråd att FL anses vara vänstervridet. Jag har inte haft den känslan. Därför blev jag lite nyfiken på hur ni sympatiserar?
Jag läste i en annan tråd att FL anses vara vänstervridet. Jag har inte haft den känslan. Därför blev jag lite nyfiken på hur ni sympatiserar?
Inget av det. Avskaffa monarkin och inför republik istället. .
Egentligen inget, men de två partier med tillhörande partiledare jag har lättast att stå ut med är S och C - där jag klart föredrar Annie Lööf framför Stefan Löfven.
Inget av det. Avskaffa monarkin och inför republik istället. .
Alla utom Sd och M. Jag sympatiserar inte helt med något parti, men jag gillar något hos alla (utom då kanske de nämnda partierna).
Jag fortsätter gärna diskussionen en annan gång när jag inte liter av sömnbrist. Känns som att jag bara svamlar just nu.
Jag har inte den känslan.
Däremot har det varit mycket tydligt att SD'are och högerextremister är mycket aktiva här och i andra forum där de går in i alla trådar och skiftar fokus till att allt är invandringens fel.
Jag sett några omröstningar i s stil med "Vad skulle du rösta?" och det har gett SD 50-60%. Det säger något om hur mycket de hörs men hur få de i själva verket är. Tomma tunnor skramlar mest...
Jag har inte den känslan.
Däremot har det varit mycket tydligt att SD'are och högerextremister är mycket aktiva här och i andra forum där de går in i alla trådar och skiftar fokus till att allt är invandringens fel.
Jag sett några omröstningar i s stil med "Vad skulle du rösta?" och det har gett SD 50-60%. Det säger något om hur mycket de hörs men hur få de i själva verket är. Tomma tunnor skramlar mest...
Ja nu pratar jag inte bara om idag utan den aktivitet de har fört bla här de senaste 10 åren.
Sen är det en "viss" skillnad mellan opinionssiffrorna idag och de resultat på 50-60% som dylika omröstningar ger i resultat här. Ganska stor skillnad faktiskt. Den skillnaden säger oerhört mycket om vilka som är aktiva här. Dvs det har inte ett skvatt med att göra hur opinionssiffrorna ser ut.
SD, de fyra senaste valen. Kommer att bli SD även i nästa val.