Sisisisi skrev 2020-10-11 19:18:49 följande:
Vad är det ni behöver dela på? Kan ni köpa till varsitt barn?
Jag får båda barnbidragen och betalar därför mer. Hade vi delat på barnbidraget hade vi delat på inköp av ytterkläder, skor, aktiviteter, försäkring, mobil, busskort. Cykel om den skulle användas på båda ställena tex om barnet cyklar mellan hem och skola.
Vanliga kläder är inget som det delas på. Presenter delar vi vanligtvis inte på utan var och en köper sitt. Skulle kunna dela på padda/dator om det hade behövts.
När jag pluggade delade vi på större utgifter trots att jag fick båda barnbidragen. Nu är det mer att jag köper det som behövs och pappan köper vid behov eller om det är något särskilt.
Vi gör ungefär som du nämner...barnen har sina garderober med kläder på vardera stället, men jackor och skor hänger oftast med emellan.
Vi delar på fritidsaktiviteter och försäkringar.
Av någon märklig anledning är han inte med och betalar på dotterns mobil och abonnemang. Inte heller frisörbesök eller andra utgifter som t.ex besök hos optiker. Har liksom slutat tjata, men känns som många bäckar små blir tillslut en större summa eftersom om jag inte betalar och fixar sånt, så blir det inte gjort.
Problemet just nu är att han tycker han bestämmer när jag ska få veta summan jag ska betala honom när han betalat dotterns ridavgift. En typ av härskarteknik hävdar jag.
Mitt önskemål är att jag får veta när han fått räkningen, så jag kan dela den. Han tycker det kan vi göra upp någon gång/år och stämma av våra kostnader. Känns sådär att kanske punga ut med en större summa pengar vid ett o samma tillfälle...