• Özlem03

Vad tror ni ??

Provade på clearblue digital äl-test den här omgången. Glada gubben dök upp den 6/10. Vi hade samlag 4/10, 5/10, 6/10 och den 7/10. Vi vill så gärna pricka i rätt den här gången. Mina bröst känns tunga, kände även av att det stack på ena sidan av magen längre ner den 9/10. Får svaga molande värk i äggledarna om man säger så. Jag har dessutom varit jätte gasig och pruttig i några dagar !! Vill såååå gärna bli gravid nu !!! Vet att det är alldeles för tidigt men vad tror ni ? Finns det nåt hopp mån tro ???

• Svar på tråden Vad tror ni ??
  • Mortiscia80

Med största sannolikhet har ägget inte ens fäst ännu så vad du än känner är det åtminstone inte graviditetssymptom. Det tar ungefär en vecka innan det fäster och först därefter börjar man få symptom och kan mäta hcg. Det du känner är annars typiska symptom inför mens. Du får avvakta ett par veckor från den 7/10 och ta ett test.

• Pimpinellan

Du kan ha fått ett befruktat ägg. Men det har i så fall inte ens fäst ännu så några symptom kan du omöjligt ha.  Hopp kan man ha tills mensen kommer- om den kommer.

• MammaMu89
    Özlem03 skrev 2020-10-11 16:59:09 följande:

Provade på clearblue digital äl-test den här omgången. Glada gubben dök upp den 6/10. Vi hade samlag 4/10, 5/10, 6/10 och den 7/10. Vi vill så gärna pricka i rätt den här gången. Mina bröst känns tunga, kände även av att det stack på ena sidan av magen längre ner den 9/10. Får svaga molande värk i äggledarna om man säger så. Jag har dessutom varit jätte gasig och pruttig i några dagar !! Vill såååå gärna bli gravid nu !!! Vet att det är alldeles för tidigt men vad tror ni ? Finns det nåt hopp mån tro ???

Hopp finns de garanterat, fick själv glad gubbe på cb den 4:e och går i den långa väntans tider. Har själv några av symtomen du beskriver men inget som kan garantera ett plus tyvärr. Håller tummarna för oss =)
  • Özlem03

Jag håller tummarna för oss som vill se ett plus ?? Kan man vara gravid även om man känner av lite mensvärk?? Kan inte slappna av direkt

• MammaMu89
    Özlem03 skrev 2020-10-11 21:12:31 följande:

Jag håller tummarna för oss som vill se ett plus ?? Kan man vara gravid även om man känner av lite mensvärk?? Kan inte slappna av direkt

Ja de kan man absolut vara. Mensvärk kan även vara ett tecken på graviditet
  • Özlem03

Molvärken kommer och går väldigt intensivt. Det känns som om äggstockarna ska explodera. Även ont i ländryggen!! Kissar nonstop. Vita flytningar.Brukar aldrig få ont 9 dagar innan mens. Hade samlag 4 dagar i streck , 2 dagar innan äl , på äl dagen och dagen efter.

Svar på tråden Vad tror ni ??