mammajenny87 skrev 2020-10-08 21:10:18 följande:
Jag googlade runt och hittade ramzi metoden! Spännande men absolut ingen aning om vart min moderkaka ligger placerad.
Hittade det här:
När moderkakan ligger till vänster på ultraljudsbilden har embryot XX-kromosomer. Det betyder att det blir en flicka. Tillförlitligheten är 97,5%.
Om moderkakan ligger mer åt höger har embryot XY-kromosomer. Det betyder att det blir en pojke. Tillförlitligheten är 97,2 procent
Jag hoppas få hjälp att tyda nubben i vecka 13! Mår mer illa den här gången, kräks inte som med killarna heller men har svårare att få i mig mat. Aptit finns men blir äcklad av mycket mat. Enkla rätter som stuvade makaroner mackor går ner. Var sötsugen med killarna, åt massor av choklad det gör jag inte nu. Bullar och prinsesstårta smakar bra men absolut inte godis som annars är det bästa som finns! Kaffe är jag inte sugen på men det har jag inte varit i tidigare graviditet heller. Mera illamående kväll/eftermiddag med killarna mest på morgonen. Ja spännande! Väntar ni tillökning? ????
Nej, min bebis är bara tre månader så det får vänta lite... Jag gick med i en NUB-teorigrupp på Facebook. Där gissade två medlemmar på min bebis och de hade rätt.