• 123qwertyuiopå123

Kan jag vara gravid?

Hej alla,

Jag fick positivt på ägglossningstest 21/9 och skulle därför fått min mens igår men ingen mens i sikte. Jag har mått illa till och från senaste dagarna och min mens är aaaldrig sen vanligtvis.

Jag tog två clearblue test idag men bägge visar negativt, då kan jag väl inte vara gravid?

/Osäker

• Svar på tråden Kan jag vara gravid?
  • Zorrorro

Kort svar ja. Inte ovanligt att det tar några dagar efter beräknad mens att ge positivt på tester. Det är väldigt individuellt hur mycket hormoner man bildar och hur snabbt det ger utslag.

• Pimpinellan
    Långbenopluto skrev 2020-10-06 14:59:47 följande:
    Är det negativt är du inte gravid.

Ibland är mensen sen av stress, att du väntar på den....
    Nej, om man haft äl och inte blivit gravid kan mensen inte bli sen av vare sig stress eller tänkande. Den kommer ovillkorligen. Det är äl som kan bli sen eller utebli av fysisk stress som sjukdom eller viktnedgång.

Ts: du kan ha haft lite senare äl än du trodde och alltså vara gravid, men det lär visa sig. Antingen kommer mensen eller också får du plus.
  • Zorrorro
    Långbenopluto skrev 2020-10-06 14:59:47 följande:

Är det negativt är du inte gravid.

Ibland är mensen sen av stress, att du väntar på den....

Mensen

Kan

Inte

Vara

Sen

Men

Ägglossningen

Kan

Ha

Varit

Sen

Vulverine.se
  • 123qwertyuiopå123

Mensen började 7/9, ägglossning 21/9 enligt teststickor och har regelbunden mens som brukar inträffa 14 dagar efter ägglossning.

Räknas nåt av det som sent? Förstår inte hur ni menar?

• Pimpinellan
    123qwertyuiopå123 skrev 2020-10-07 09:23:26 följande:
    Mensen började 7/9, ägglossning 21/9 enligt teststickor och har regelbunden mens som brukar inträffa 14 dagar efter ägglossning.
    Räknas nåt av det som sent? Förstår inte hur ni menar?
    Äl-test är ju inget bevis på att ägget verkligen släpper. Men om man haft äl och passerat sin lutealfas så är man gravid. Att inte få plus långt efter man tycker sig ha passerat BIM är extremt ovanligt så då är det mer troligt att du hade senare äl eller inte äl alls. Du får vänta och se helt enkelt.
Svar på tråden Kan jag vara gravid?