• decemberapril

ÄL-test positivt i 3 dagar. När lossnar ägget, när ligga??

Hej!

Jag har nu fått positiva ägglossningstest i 3 dagar i rad. Använänder CB digitala test. Dessutom använder jag Natural Cycles app där jag tempar och loggar testerna (har funkat bra). I förrgår när den första stickan visade positivt antog jag och appen att jag skulle ha ägglossning idag och jag och maken har myst nu några dagar i rad. Men idag när ÄL-testet visade positivt även idag, tre dagar i rad, då menar NC appen att min ägglossning blir imorgon istället. Alltså att förväntad ÄL förskjuts en dag pga 3 positiva testdagar.

Hur skulle ni tänka här? Jag känner inte någon ägglossningssmärta, vilket jag brukar känna.  Ska jag tänka att min ägglossning flyttas fram en dag när ÄL- testerna visar positivt i tre dagar? Vi har lixom sexat varje dag sedan första positiva i förrgår (och varannan dag innan dess), men nu blir det till att sexa kanske två dagar till?  
    Tacksam för svar! Oskyldig

• Svar på tråden ÄL-test positivt i 3 dagar. När lossnar ägget, när ligga??
  • Mortiscia80

När du fick första positiva testet skulle du slutat testa. Efter det är det väl 48 timmar man har på sig att ha sex för att pricka in ägglossningen. Vid det här laget lär du redan ha haft ägglossning med andra ord, ägget lever i ca 12 timmar och det är inte nödvändigt att ha sex igen eftersom du har så många spermier i kroppen redan.

Svar på tråden ÄL-test positivt i 3 dagar. När lossnar ägget, när ligga??