• Siass

Tar Lergigan för sömn, kan det göra att jag inte kommer må illa?

Hej,

Tar Lergigan mitt, 10 mg, varje kväll vid ca. 21.00 för sömn. Är nu gravid i vecka 5. Kan den lilla dos Lergigan på kvällen göra att jag inte kommer ha nåt typiskt morgonillamående? Någon med erfarenhet? Har ännu inte känt av illamående, men är ju supertidigt i graviditeten ännu.

Mvh

• Svar på tråden Tar Lergigan för sömn, kan det göra att jag inte kommer må illa?
  • Solblomma30

Så kan det ju helt klart bli! Lergigan har hjälpt mig jättebra med gravidillamåendet, trots att jag varit väldigt illamående. Så om du bara blir lite illamående så kan det ju ta bort känslan helt.

• Siass
    Solblomma30 skrev 2020-09-30 19:28:21 följande:

Så kan det ju helt klart bli! Lergigan har hjälpt mig jättebra med gravidillamåendet, trots att jag varit väldigt illamående. Så om du bara blir lite illamående så kan det ju ta bort känslan helt.

Tack för svar! Men ok, vilken tid på dygnet har du tagit lergigan? Vilken dos? Har du mått mest illa på.morgon eller hela dagen? Hur långt gången är du?????
  • MeandHim

Jag tar lergigan comp på dagen mot illamående och vanlig lergigan på kvällen mot graviditetsillamående:)

• Solblomma30
    Siass skrev 2020-09-30 19:49:22 följande:

Tack för svar! Men ok, vilken tid på dygnet har du tagit lergigan? Vilken dos? Har du mått mest illa på.morgon eller hela dagen? Hur långt gången är du?????

Jag har fått min bebis nu, så är inte gravid längre :) Fick Lergigan mite utskrivet eftersom jag inte tål koffein (som finns i Lergigan comp som är standard till gravida). Jag tog en 5mg-tablett vid behov upp till fem gånger per dag. Dock tror jag att man kan öka dosen ganska mycket mer egentligen, för lergigan comp (som innehåller 10 mg) får man ta upp till 4ggr/dag enligt mvc här. Men Lergigan mite räckte för mig.

Jag mådde illa dygnet runt, värst på kvällarna faktiskt. Från vecka 6 till vecka 26 ungefär.
Svar på tråden Tar Lergigan för sömn, kan det göra att jag inte kommer må illa?