• iribella

era favorit flytande tvålar

har kört på fast tvål till händer senaste åren, men drar för mig att köpa oinpackade grejjor såhär i pandemi-tider, så nu när mitt tvållager börjar ta slut så undrar jag, ni som kör på flytande - vilka är bäst? vill ha något som ger riktigt, riktigt ren känsla efter användning och helst inte har jättestark doft :) får gärna löddra bra också

• Svar på tråden era favorit flytande tvålar
  • Långbenopluto

Finns det ens fasta tvålar att köpa? Det är ju så mycket mer hygieniskt med flytande tvål.

Niveas är superbra.

• Ellie

Jag älskar foam-tvålar, som får ett mjukt fint lödder, tex Palmolive (finns på ica).

• Jag är bara jag

Vi kör med de billigare typ Willys Budget, Gunry och Favorit på Citygross. Den sista är nog favorit också.

• Tow2Mater
    Långbenopluto skrev 2020-09-29 16:00:21 följande:

Finns det ens fasta tvålar att köpa? Det är ju så mycket mer hygieniskt med flytande tvål.

Niveas är superbra.

Det beror ju på; har du sett en flaska där man hållit handen emot pumpen och baksuget drar in vatten/smuts ner i flaskan så det blir alldeles grumligt? Jätteäckligt.
  • sextiotalist
    Långbenopluto skrev 2020-09-29 16:00:21 följande:

Niveas är superbra.

Använder fast tvål hemma. Det är inga problem med att få tag på dessa.

Fast tvål sägs vara mer effektivt mot virus.

Dessutom är dessa mer miljövänliga
  • sextiotalist
    iribella skrev 2020-09-29 15:03:25 följande:

har kört på fast tvål till händer senaste åren, men drar för mig att köpa oinpackade grejjor såhär i pandemi-tider, så nu när mitt tvållager börjar ta slut så undrar jag, ni som kör på flytande - vilka är bäst? vill ha något som ger riktigt, riktigt ren känsla efter användning och helst inte har jättestark doft :) får gärna löddra bra också

Fortsätt med fast tvål hemmavid. Flera studier har visat att fast tvål är mer effektivt mot virus
  • Physalis

Jag älskar handtvål som luktar gott så jag är nog inte den bästa att rekommendera något. Men min erfarenhet är att all tvål gör en ren så det enda jag bryr mig om är fin flaska, doft och någorlunda vettigt pri. Har man lätt att få torra händer av tvål så kanske man ska köpa något på apoteket, de har ofta ett större sortiment av parfymfritt.

Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden era favorit flytande tvålar