katrinp skrev 2020-09-29 19:40:14 följande:
Jag vet att mitt smått gick minus! När bebisen sjönk djupare ner i bäckenet, har planat ut med alla tre barnen, men gick bara ner med första
[quote=80673307][quote-nick]Solblomma30 skrev 2020-09-29 19:53:41 följande:[/quote-nick]Så har jag haft det med alla mina fyra barn. Det beror ju på hur de ligger i magen. Jag har alltid fått komma tillbaka en vecka senare för att mäta på nytt och då har det varit normal kurva igen. Symfys-fundus-mått är inte alls speciellt tillförlitliga så man behöver inte oroa ihjäl sig om måttet inte har vuxit en vecka. Har det fortfarande inte vuxit nästa vecka så får du ju ett ultraljud bara, så det löser ju sig :)
Skönt att höra att andra haft samma. Huvudet tycks sitta fast sedan tidigare, men däremot kan det nog påverka om den breder ut sig åt sidorna lite mer, eller skjuter upp rumpan. Okej, skönt att dom måtten inte är så tillförlitliga, just i detta läget :) Det är på två veckor jag inte vuxit en mm, hade en perfekt böjd kurva innan. Så det avvek verkligen. Men ska försöka tagga ned nu :)