Steriliserad honkatt! HJÄLP!
Jag måste verkligen få hjälp med detta! I fredags så köpte jag en 12 veckor gammal honkatt.
Jag hade redan en 1 år gammal STERILISERAD honkatt som jag älskade över allt annat, vi kallar henne strumpan, men nu har strumpan börjat försöka para sig med bebis honkatten? Jag fattar inte vad felet är på henne och jag är så otroligt arg på henne. Hon välter ner kattungen på marken, biter hennes mage, slåss med henne, men hon kan även vara den snällaste någonsin mot kattungen. Men när jag kom in i vardagsrummet så såg jag stumpan stående över kattungen som om Strumpan trodde att hon var en hankatt som skulle para sig.
Strumpan har även gjort detta mot våran 5 åt gamla honkatt. Ända sedan hon blev kastrerad så har hon börjat göra sånhär, vilket hon aldrig gjorde förr.
Vad ska jag göra? Jag måste till jobbet imorgon och då kommer kattungen vara själv med dehär monstret.
Jag är så otroligt arg på strumpan och drog bort henne och pschade henne i ansiktet direkt efter, men strumpan är ju 3 gånger så stor som kattungen och kanske gör illa henne då jag är borta? Hur får jag bort detta beteende? Hon beter sig som en hankatt????