Anonym (ooo) skrev 2020-09-26 16:30:45 följande:
Tyvärr är detta med info om skolorna en effekt av det högerdrivna systemet med vinst i skolor. Jag tror skolverket kommer backa på att de valde att hemlighålla andra skolors information. Friskolor har alltid kunnat hålla sitt lite hemligt om de velat, det är inget nytt, och det är det som är anledningen till detta konstiga beslut. men som sagt, det kommer nog omprövas.
Detta med att andelen gymnasieberättigade skulle ha stigit - det är så små siffror så det är inget att haka upp sig på att tro är någon slags fel. Det går lite upp och ned med små siffror varje år.
Brottsdelen av ditt inlägg kan jag inte kommentera då jag inte vet något om det. Skolan däremot, är mitt område.
Vi är så jävla demokratiska, har yttrandefrihet, är så öppna och sån bra föredöme för världen. Vi är inte det minsta korrupta, det är alla andra som är korrupta. Sedan kan SVT göra sin 350 reportage om året som handlar om hur korrupta alla andra länder är.
Sverige är ett jävla skämt. Man tystar ner och försvårar insyn i allt som är ett problem, oftast saker som har med invandring att göra eller annat som får etablissemanget att framstå i dålig dager. När det kommer till kritan och folk vill utnyttja yttrandefriheten så stoppas den i sista stund, gång på gång, nu senast med koranbränningen.