• Chriss

Grand danois foder

Hej.

Har en grand danois på 8 månader och vill gå över på torrfoder, men vet ej riktigt vilket man ska välja.

Vissa varnar för royal Canins great dane foder medans andra säger det ska va bra.

Våra tidigare har använd doggy/revelj men denna tillverkas inte längre.

Har just nu priima som rekommenderades av uppfödaren.

Vilket foder använder ni? ( Grand danois ägare i samma ålder )

Tacksam för svar.

• Svar på tråden Grand danois foder
  • Dexter dot com

Med tanke på att uppfödaren bör vara proffs på rasen och dess näringsbehov tycker jag absolut du ska vända dig till denne. Även om uppfödaren föredrar färskfoder bör hen kunna hjälpa dig att hitta ett passande torrfoder som tillgodoser hunden behov.

RC har ju bra veterinärfoder men deras "vanliga" foder består ofta mest av majs och vete.

• IceKitten

Testa att googla runt lite istället. Och då syftar jag på typ SLUs artiklar och liknande.

En hund är en hund, rasfoder är endast ett sätt att lura pengar av ägaren. En chihuahua och en grand danois behöver samma ingredienser, om än olika mängd.

Sedan är färskfoder och blötmat bättre för djuret än torrmat. Om än dyrare och jobbigare för ägaren. En människa kan leva otroligt länge på bara donken innan det faktiskt märks hur illa kroppen tagit, samma gäller för hundar/katter och torrmaten.

Men som sagt, ta inte mitt ord för sanning, eller någon annans här utan googla fram svaren. Det finns otroligt mycket kunskap som de flesta ägare aldrig får reda på pga av de stora företagens marknadsföring.

Svar på tråden Grand danois foder