Pappa fått stroke, men vill inte träffa honom.
Hej.
Jag är 24 år, och under hela min uppväxt så har jag levt med psykisk misshandel, dysfunktionellt, och inte fått någon närhet eller kärlek som barn, varken från mamma eller pappa. Mamma har alltid varit psykiskt sjuk, hotat oss som barn, slått oss osv. Pappa har aldrig gjort något. Mitt minne av honom är att han ligger på soffan, sover, kollar tv, och med vissa mellanrum sagt till mig " du kommer hamna på gatan, du har ingen framtid, du kommer bli knarkare".
(intressant att jag aldrig brukat någon form av drog) men han sa detta med samband att jag inte brukade allvar i skolan. Och varför inte det? Jo för att det var ständigt kaos hemma, fick inget stöd och där var ingen som såg mig, hörde eller ville för den delen.
ni har fått _extremt_ lite backstory nu va, på hur det va, men i det stora hela så hade jag kunnat skriva en bibel om detta. Men nog om saken.
Min pappa har fått två stroke, och jag har inte sett honom på fyra år ungefär, och jag är inte särskilt intresserad, varför ska jag visa intresse när det har aldrig funnits ett intresse ur hans syn? Han är tillsammans med en dam, och hon smsar mig förtvivlat att jag borde gå och ta hand om honom, och passa honom. Hon skriver med jämna mellanrum och säger att hon ska lassa av honom hos mig.. vilket är väldigt skumt enligt mig? Hon verkar inte veta något om våran relation.
Ska man träffa honom? Vad hade ni gjort?