Muntlig förberedelse
Hej jag och mitt x ska på muntlig förberedelse inför kommande tvist.vi har båda varit hos familjerätten då tinget vill ha in snabbupplysningar.barnen ska åxå dit.anledningen till att jag söker ensam vårdnad är pga hans drickande.han har kört onykter med barnen i bilen,misshandlat nuvarande sambo,är inte delaktig i skolan,vägrar skriva på papper som pass mm där det krävs bådas underskrift.även skolan har svårt nå han ang dettahan vägrar ha kontakt med mig så har blockerat mig överallt,han går alltså inte nå.min son har ep och man bör ha koll på han,påtalat detta för 4et som jämt super undrr umgänges dagarna som är 4 dagar/månad.dom har hittat han avsmullen ett x antal gånger .men då han inte vill samarbeta och det är svårt få underskrifter så ser jag ingen annan väg.försökt via samarbetssamtal men han vägrade delta.dessutom vill barnen,13 och 15 att vårdnaden ska ligga hos mig och dom vet att dom har rätt träffa sin far för umgänge ändå.vad har jag att vänta mig vid den muntliga förberedelsen?vad tror ni om mina chanser?