• Anonym (Ts)

När skaffa ni tinder efter ni gjort slut?

Jag har precis flyttat ifrån mitt ex, vi gjorde slut för ca.2 månader sen.

Har aldrig testat tinder och skulle gärna vilja testa det någon gång. Men vet inte när det känns rätt att göra det. Undrar när ni skaffade tinder efter ni gjort slut?

Har även en till fråga. Jag och mitt ex bor nära varandra, och om jag nu skaffar tider, va är sannolikheten att vi hittar varandra där(vet inte om han har det än)? Samt hans singelvänner som jag vet har tider?

• Svar på tråden När skaffa ni tinder efter ni gjort slut?
  • Anonym (Matilda)

Skaffade Tinder när jag var helt redo för att träffa någon ny och kunde tänka mig en partner att bli sambo med. Det tog 3 år efter skilsmässan innan jag kände mig så pass redo.

När man är redo har man inga problem med att både exet och dennes kompisar finns på diverse dejting sidor.

• Ploogak

Jag väntade 8 månader efter separationen innan jag vågade mig på Tinder. Har dejtat tack vare Tinder men det är väldigt ytligt, så skulle rekommendera Happy Pan Cake eller liknande för något mer seriöst. Badoo följer samma bana som Tinder, så det handlar mer om att locka till att spendera och de som spendera är singel män.

Tinder handlar om att swipea och de har algoritmer som gör att ligger du inte i en viss kurva så får du inte många likes eller matches. Så det kan påverka ens självförtroende negativt åtminstone som man. 

Som kvinna så kan du gå in på vilken app/site som helst och du blir överrumplad av inviter, men de får problemet istället att de måste genomskåda allt.

Svar på tråden När skaffa ni tinder efter ni gjort slut?