Lite tankar
Är det ok för ens partner att börja följa en okänd vanlig svensk tjej på insta och sen gilla hennes lättklädda bilder? Jag skulle aldrig göra nåt sånt då jag inte har nåt intresse i andra eller för att inte såra min partner.
Dom känner inte varann och han har gillat flera av hennes halvnakna semesterbilder.
När vi blev tillsammans för ungefär ett halvår sen var det här nåt jag tog upp att det inte är ok och han lovade att va snäll. (Han la en del tid då på att va flörtig med tjejer på insta.) Har inte tagit upp just det här nu, då han blir arg/sur och säger att jag är svartsjuk. Klart att det inte känns roligt att bli kallad svartsjuk, men jag känner mig ju inte tillräcklig om han måste följa andra och gilla bilder (och kanske tom skriva till hon. Vad vet jag.)
Vet inte hur jag ska lägga fram det utan att han ska tycka jag är svartsjuk. Vill ju bara att han ska veta att för mig är det inte ok! Att han spär på min osäkerhet och tilliten som jag jobbar med blir inte bättre. Tidigare har han sagt att 'du tror det är hela världen att gilla nåns bilder' (det handlade om en gemensam bekant som han umgåtts med före mig).
Kan inte ta det här med nån kompis eftersom jag är less på att alltid fråga jobbiga saker. Snälla, va min kompis en stund och ge mig dina tankar????