• Soff

Mellanblödningar innan BIM men ändå gravid?

Hej!

Fjärde försöket att skaffa barn nu, är på bim-3. 

Jag brukar normalt sett ha mellanblödningar fram och tillbaka ca 1 vecka innan mens, ibland t.o.m längre tid tillbaka innan mens. Denna gången så hade jag inte haft några blödningar alls, utan bara lite bruna flytningar, så var nästan säker på att det tog sig denna gången. Tappade dock allt hopp när det kom några droppar rött i toaletten idag. 

Finns det någon/några därute som upplevt samma sak men ändå varit gravid? 

• Svar på tråden Mellanblödningar innan BIM men ändå gravid?
  • babybel95

Du kan ju få en sk nidblödning när ägget fäster. Sen så kan du ju ha blödningar trots graviditet. Har du testat dig än?

• Soff
    babybel95 skrev 2020-09-09 08:05:12 följande:

Du kan ju få en sk nidblödning när ägget fäster. Sen så kan du ju ha blödningar trots graviditet. Har du testat dig än?

Jo jag vet, blev bara så rädd att mensen är på gång.. Insåg att mitt inlägg lät lite dumt med tanke på att man kan få just nidblödning :p ... tack för ditt svar<3 jag har inte fått några fler blödningar sen de få droppar i förrgår, så finns hopp om att det faktiskt är som du säger, nidblödning. För jag brukar alltid ?småblöda? mer och oftare innan mens. Men vågar inte hoppas helt... så ställer in mig på mens :) testade mig BIM-5 och då var det negativt, men var ju också väldigt tidigt. Nu tänker jag inte testa mig förns mensen faktiskt är sen (om den blir det). BIM-1 idag.
  • babybel95
    Soff skrev 2020-09-09 08:35:15 följande:
    Jo jag vet, blev bara så rädd att mensen är på gång.. Insåg att mitt inlägg lät lite dumt med tanke på att man kan få just nidblödning :p ... tack för ditt svar<3 jag har inte fått några fler blödningar sen de få droppar i förrgår, så finns hopp om att det faktiskt är som du säger, nidblödning. För jag brukar alltid ?småblöda? mer och oftare innan mens. Men vågar inte hoppas helt... så ställer in mig på mens :) testade mig BIM-5 och då var det negativt, men var ju också väldigt tidigt. Nu tänker jag inte testa mig förns mensen faktiskt är sen (om den blir det). BIM-1 idag.
    Äsch, inga frågor är dumma. Man grubblar ju på allt när man väntar på att få veta om man är gravid eller inte, jag är likadan. Men låter ju bra att du inte haft mer blödningar då kan det ju faktiskt varit en nidblödning. 
    Ja, det kan varit för tidigt. Håller tummarna för dig! <3 Du får gärna uppdatera om hur det går!
  • Soff
    babybel95 skrev 2020-09-09 08:47:02 följande:

Äsch, inga frågor är dumma. Man grubblar ju på allt när man väntar på att få veta om man är gravid eller inte, jag är likadan. Men låter ju bra att du inte haft mer blödningar då kan det ju faktiskt varit en nidblödning. 

Ja, det kan varit för tidigt. Håller tummarna för dig! <3 Du får gärna uppdatera om hur det går!

Jo så är det ju <3 åh ja hoppas verkligen det!.. fast som sagt försöker att inte hoppas för mycket ;p men är svårt... ibland skenar tankarna iväg. Tack så jättemycket! Absolut, det ska jag göra :)

Försöker du också bli gravid? Eller har du blivit/varit gravid?
  • Favolosa

Själv hade jag en till utseendet helt vanlig mens trots att jag var gravid.

Jag hade min sista mens 24/5 och skulle haft nästa 17/6 (24 dagars cykel). 20/6 hade mensen ej kommit och jag testade då positivt. Trodde givetvis att jag blivit gravid där i början av juni men ett tidigt ultraljud visade att jag blev gravid i början av maj. Mensen jag hade 24/5 var alltså ingen ?riktig? mens trots att den såg ut precis som en vanlig mens.

Jag är glad att jag inte tog ett gravtest redan i maj för då hade jag ju definitivt trott att jag fått missfall och blivit jätteledsen.

Nu är jag i v 18+3 och allt ser hittills bra ut

• babybel95
    Soff skrev 2020-09-09 09:11:29 följande:
    Jo så är det ju <3 åh ja hoppas verkligen det!.. fast som sagt försöker att inte hoppas för mycket ;p men är svårt... ibland skenar tankarna iväg. Tack så jättemycket! Absolut, det ska jag göra :)

Försöker du också bli gravid? Eller har du blivit/varit gravid?
    Så är det... Jag försöker bli gravid med första barnet är på bim-5/7 osäker på om bim är 13/9 eller 15/9.. Övertänker som bara den och känner efter, efter varje litet symtom även om det är tidigt än att kanske ens känna något haha. Dagarna är så långa tills man kan testa. Vill inte testa för tidigt heller.. 
  • Soff
    Favolosa skrev 2020-09-09 09:11:39 följande:

Själv hade jag en till utseendet helt vanlig mens trots att jag var gravid.

Jag hade min sista mens 24/5 och skulle haft nästa 17/6 (24 dagars cykel). 20/6 hade mensen ej kommit och jag testade då positivt. Trodde givetvis att jag blivit gravid där i början av juni men ett tidigt ultraljud visade att jag blev gravid i början av maj. Mensen jag hade 24/5 var alltså ingen ?riktig? mens trots att den såg ut precis som en vanlig mens.

Jag är glad att jag inte tog ett gravtest redan i maj för då hade jag ju definitivt trott att jag fått missfall och blivit jätteledsen.

Nu är jag i v 18+3 och allt ser hittills bra ut

Oj :O ahaa! Känns ju hoppfullt när man hör din historia. Blev ju så otroligt ledsen i förrgår när det kom några droppar blod i toan, och jag trodde det var kört. Jag har fått lite hopp tillbaka nu då jag inte haft några mer blödningar, och även om jag får det så behöver det ju uppenbarligen inte betyda nåt : ) är på bim-1 idag, och är väldigt spänd på de kommande dagarna.. 
  • Soff
    babybel95 skrev 2020-09-09 09:25:35 följande:
    Så är det... Jag försöker bli gravid med första barnet är på bim-5/7 osäker på om bim är 13/9 eller 15/9.. Övertänker som bara den och känner efter, efter varje litet symtom även om det är tidigt än att kanske ens känna något haha. Dagarna är så långa tills man kan testa. Vill inte testa för tidigt heller.. 
    Ah okey! Ja övertänka och känna efter gör man ju hela tiden alltså... och symptom hittar man :P .... Oerhört långa är dagarna!.. Innan man försökte få barn tycker jag att tiden gick alldeles för fort från att mensen tog slut tills att den började igen.. nu känns det hur långt som helst.... Då håller jag tummarna för dig också!
Svar på tråden Mellanblödningar innan BIM men ändå gravid?