• AuroraBorealis112

Hur räknas det?

Hej!

Från juli 2019 tills den 24 mars 2020 var jag fast anställd med 80%. Efter den 24 mars blev jag timanställd med bara några timmar. Efter den 4 april har jag inte alls fått nåt pass. I juli började jag jobba igen som timmis. Då hade jag 73 timmar. I augusti fick jag 53 timmar och nu i september ca 50 timmar. Ringde FK idag och frågade vilken inkomst ska jag räkna med när jag planerar föräldraledighet och de sa det arbetet med 80%. Men när jag skrev in allting så fick jag bara 4 tusen som preliminär summa som jag kommer få när barnet kommer. Hur räknar dem? Jag är rädd att de kommer räkna ut allting från detta år och då blir det inte så mycket. Om de ska räkna med de 80% som jag hade innan då skulle jag få ca 12 000/månad och inte 4 så är helt förvirrad. Någon som vet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-09-07 19:34
    Glömde skriva att den 4 april blev jag arbetssökande så jag kunde få ersättning från akassan

• Svar på tråden Hur räknas det?
  • Jemp

Då ska sgi vara skyddad så det räknas från tiden du jobbade 80%. Förutsatt att du jobbade så tillräckligt länge.

• Jemp

Förlåt, lite tveksam iom att du först gick ner i tid.

• AuroraBorealis112

Ja, det är en lite komplicerad situation. Ringde dem att få svar men är lika förvirrad som innan Tungan ute Aja, då ska vi se hur det blir!

Tack ändå för svaret Glad

Svar på tråden Hur räknas det?