Hur var din första mens efter förlossning?
Jag fick barn för 7 månader sen. Vi känner redan nu att ett syskon är välkommet så jag går inte på något preventivmedel.
Den 20e aug kände jag att det var lite molvärk i magen och tänkte inte så mycket mer på det. Den 21a kände jag fortsatt molvärk och eftersom jag gärna blir gravid igen så tänkte jag att det kanske kunde vara ägglossning som va på g. Så jag tog ett ägglossningstest som visade positivt!
Det betyder ju att kroppen kommer igång igen efter förlossningen vilket känns toppen.
5 dagar efter det positiva ägglossningstestet så fick jag lite bruna flytningar.
Dagen efter, 6 dagar efter äl så fick jag en blödning på toapapprer och tänkte att "det kanske är mensen, sen kan ju vara oregelbunden såhär i början". Tog en tampong och när jag sen tog ut den nån timme senare så var den typ halvfull.. Så jag satte i en ny. När jag tog ut den nya så var den helt blodfri? Hade alltså bara en liten blödning.
Nu har det gått 16 dagar sen det positiva ägglossningstestet och ingen mens i sikte.
Graviditetstest visar negativt och jag känner mig bara otålig nu och vill ha mens så en ny cykel kan börja så vi kan börja försöka bli gravida!
Kan det vara så att den lilla blödningen var min mens?
Hur var det för er med första mensen efter förlossning, var den jätteoregelbunden med långa cykler eller kom det igång rätt fort?