balsametoden ?
Vad tycker ni ? Vilka är era för och nackdelar ??
Vad tycker ni ? Vilka är era för och nackdelar ??
Fördelar är att hårbotten mår bättre (inte lika torr och fnasig) och att håret inte blir lika risigt.
Nackdel att det krävs lite mer massage av håret.
Nackdelen är att man häller ut balsam i avloppet, att det tar lång tid och att man lägger pengar på en produkt som inte behövs. Skulle jag sluta med schampo hade jag använt bara vatten (har provat båda delarna).
Jag provade för några år sen. Jag gav det nästan ett år men sen gav jag upp. Dels upplevde jag aldrig den fantastiska förändringen som alla pratade om, att man kunde tvätta håret bara en gång i veckan och håret fortfarande skulle se strålande ut. Jag fick fortfarande skitit hår även om alla sa "det blir bättre sen", och fick tvätta det minst 3 gånger i veckan. Det kanske var min hårtyp "fint skandinaviskt med självfall" som inte passade för balsammetoden, det var typ "för" vårdande, mitt hår fick ingen som helst volym. Mjukt, fint och välvårdat men o så platt, platt platt.
Sen måste jag säga att en avgörande faktor att återgå till schampo (använder sen dess SLS-fritt sådant) var att det tog sååååå lååååång tid att tvätta håret. Att stå och massera hårbotten med tvättbalsam i en kvart och sen skölja ur det i en kvart till bara för att få det någorlunda rent när man var halvt i sömn 06.10 på morgonen blev en enda leda.
Nej. Funkade inte alls för mig.