• StarkeMan

Flytta till Stockholm, arbetssituationen & dejting...

Tja, ja är väl en sjyst & prydlig kille som pluggat i Linköping och bokstavligt talat "tömt" möjligheterna till nåt långsiktigt i krokarna här... Lärt mig en hel del kring det sociala samspelet men känner inte att jag utvecklar mig själv på orten längre.

Nu till saken, jag är på G att flytta till Stockholm, hur känns föreningslivet där etc? Vilka stadsdelar främjar detta mest? Gällande dejting har jag alltid fått fler spekulanter i dejtingappat i Stockholm, men finner ni killar att det "känns" som att Stockholm för en mognare dejting kultur?

Mycket på en gång såhär dags mitt i natten :D

• Svar på tråden Flytta till Stockholm, arbetssituationen & dejting...
  • Anonym (JustAGirl)

Haha jaså? Linköping bonnhålan staden man bah "blåser" förbi? Typ minns inte alls att de fanns nå stad jämte E4:an mot Götet :P

Västerås e de mest fart i, Kalmar har bra uteställen o nära te Öland (askul!!!) o sist på inte-åka-listan Linköping! Böndernas surstad so feelings mutual!

Stockholms dating e väl swipe til you die, bottenlöst hål :/ spela inge roll va du gör typ o föreningar mm långt te allt o orolia områden.

Men visst försök ett tag kanske nåt klickar?

• StarkeMan

Hm ja ok kul att höra, får se vad som sker. Angered tycks vara en No go zone, kan få boende i Farsta men där sköts det rejält 2014 och nu tycks gängen patrullera området. Mariehäll och Gröndal är väl kvar på att flytta till men oavsett känns föreningslivet i Sthlm ganska litet?

Jag menar iom de stökiga områdena som Sthlm har så vågar ingen sig ut sent efter jobbet för ex springs tillsammans från Årsta etc? Fattar inte hur folk i Sthlm lever på ett gemensamt plan?

• Anonym (sniffer)

Öööh...Angered är normalt en förort till Göteborg men du kanske har nån annan definition på förort till Stockholm, vad vet jag?

• Anonym (H)
    StarkeMan skrev 2020-09-05 01:32:24 följande:

Hm ja ok kul att höra, får se vad som sker. Angered tycks vara en No go zone, kan få boende i Farsta men där sköts det rejält 2014 och nu tycks gängen patrullera området. Mariehäll och Gröndal är väl kvar på att flytta till men oavsett känns föreningslivet i Sthlm ganska litet?

Jag menar iom de stökiga områdena som Sthlm har så vågar ingen sig ut sent efter jobbet för ex springs tillsammans från Årsta etc? Fattar inte hur folk i Sthlm lever på ett gemensamt plan?

Men vilket föreningsliv är du ute efter? Löpargrupper?
  • StarkeMan
    Anonym (H) skrev 2020-09-05 18:34:18 följande:

Men vilket föreningsliv är du ute efter? Löpargrupper?

Jajemenn, löpargrupper är det! Kör mtb också, i Trailforks appen bara vimmlar det spår i Stockholms området så ser fram emot det även!
Svar på tråden Flytta till Stockholm, arbetssituationen & dejting...