• Anonym (1234)

4 v sen aborten

Gjorde en abort för 4 veckor sedan... har bokat in för att sätta in en spiral men det är några veckor kvar. Jag har inte en aning om vart i cykeln jag befinner mig då jag vanligtvis brukar uppleva när jag har ägglossning men har inte märkt av något alls denna gång. Har ju givetvis haft oskyddat sex (dock har han aldrig kommit i mig).... Hur stor är risken att jag kan blivit gravid igen!? När kommer mensen tillbaka ? Nån som vet som själv gjort abort.

Och jaaa jag är dum i huvudet som har oskyddat sex efter att precis ha gjort abort, JAG VET, så då behöver ingen sitta o fördöma över det... skulle jag bli gravid igen så får jag helt enkelt behålla barnet isåfall.

• Svar på tråden 4 v sen aborten
  • Anonym (J)

Gjord också abort för ca 4 veckor sedan och har haft avbrutet sex. Tror man kan räkna ut på ett ungefär när ens äggglossning är om man vet antal dagar i cykeln och när man slutade blöda i aborten.

Enligt min cykel så borde jag ha ägglossning under den tiden jag hade oskyddat sex. Så dumt!

Har dock fungerat för mig i 6 års tid att köra avbrutet.

Gången jag blev gravid kom han i mig helt utan min tillåtelse och trotts att jag upprepade nej.

Blev du gravid genom helt avbrutet?

• Anonym (Ingen som vet)

Det är ju ingen som kan svara på när mensen kommer tillbaka för dig, det är ju helt individuellt. Så vad vill du ha svar på egentligen? Använd kondom tills du ska sätta in en spiral. Det är inte så svårt

• Anonym (1234)

Jag ställde frågan när er mens kom tillbaka efter aborten. Jävla surmupp. Tur att jag också vet att det är högst individuellt, men andra kan väl ändå få delge sina erfarenheter så man vet ungefär...

Svar på tråden 4 v sen aborten