Graviditetssymptom eller PMS
Hej! Vill bara ventilera! Gjorde abort i januari pga jag o min pojkvän precis träffats. Efter detta har vi pratat en hel del och just då kändes det bra att ?allt fungerar som det skulle? med våra kroppar men ett barn var inte önskat i vår vardag just då så vi valde att ta bort det. (Jag har aldrig varit gravid tidigare och slutade med p-piller för två år sedan). Är 33 år fyllda.
I maj bestämde vi oss för att vi landat i vardagen och livet tillsammans och att vi vill satsa på barn och en framtid ihop, och att vi borde försöka sätta igång med babyverkstan. i juli fick jag tidigt missfall.
Nu har jag symptom igen såsom konstant hungrig, kissnödig, väldigt ömma bröst, kåt (?!) och vattniga flytningar, gjorde ett test imorse men det visade negativt, är på BIM-4 så kan ju vara för tidigt...
Så himla jobbigt denna ovissheten! Samtidigt som jag känner att åldern tickar på och vill heller inte tänka på symtom eller ha koll på ägglossning osv för är rädd att det då psykiskt inte tar sig. (Har en app som jag loggar efter). Är så rädd att aborten i början på året var vår ända chans och vi missade den :(
Blir ännu mer frustrerad om detta är en skengraviditet med dessa symptom. Det kan ju lika gärna vara PMS :( Nåväl, tack för att ni orkade läsa och håll tummarna för oss! Jag är ändå av den sorten att ?är det meningen så händer det?. Tills dess får vi passa på att njuta av livet och varandra, jag o sambon.
Pussokram!