• Malin1299

Stress/ångest?????

Hej skqpar en ny tråd pga av att jag imte vet vart jag sla skriv!

18 år gammal!!!!

Nu till mina funderingar och tankar så skulle jag vilja att nån kan svara på.

Jag har för 2 månader blivit mamma till en underbar liten prinsessa,de var en lite kompliserad förlossningen men det gick bra, när jag komm hem så började jag stört blöda hemma vilket skrämandes och fick åxa ambulans.sendess har jag varit orolig att jag ska förblöda igen villket jag vet imte kommer hända men kunmde inte låta bli tankarna kring det.

Nu så har jag lixom inte kunnat återhämtat mig pha av mina konstiga symtom som jag har fått jag har liksom fått konstiga lukt och smak sinne ex kolla smakar som siggaret o kolla samma med tandkräm o choklad smakar inte som innan ,jag vet inte va det kan vara är så orolig har de senaste 3 veckorna känt nån slags huvudvärk inte nån vanig huveväeken e med på vänster sida o kan vara på båda upp till tinningarna och har käntn nån yrsel ostadigt,,,då började jag googla symtomen vilket jag inte borde o då kom HJÄRNTUMÖR UP,!!!!!!!! Jag ka. Inte släpppa tankarna kring det är så himla oroliggg.Ska även tillägga att jag kan få hjärtinfarkt symtom är så himla oroligggh kan inte gädjas åt min 2 månad bebis ???????? hoppas nån ksn svara

• Svar på tråden Stress/ångest?????
  • Anonym (Anonym123)

Har du gjort något annat efter förlossningen? Börjat på nya mediciner? Ny hormon/kopparspiral?

• Anonym (Tant Hedvig)

Hej ts!

Först av allt, grattis till din baby!

Sedan så är det ju så otroligt mycket som händer i kroppen i samband och efter förlossningen, hormoner som skall svissha runt. Mjölkproduktionen som skall komma igång osv. Man kan få en hel massa konstiga känningar från kroppen när den genomgår en sådan stor förändring.

En annan sak, så när man sitter där hemma med en liten nyfödd är det ju inte heller särskilt ovanligt att man börjar "slarva" med sig själv. Man äter och dricker kanske inte lika mycket som man gjorde tidigare, helt enkelt för att man inte har tid eller glömmer bort det när man tar hand om bebisen. Man kan få väldigt mycket ont i huvudet om man inte dricker tillräckligt, men även om man inte äter som man ska. Det går ju åt lite mer nu också för din kropp eftersom du så att säga äter för två i och med att du ammar (om du nu gör det).
    Sömnbrist kan också leda till huvudvärk, och brist på sömn är ju också något vanligt när man har en nyfödd.

Tänk på hur du äter och framförallt dricker och försök att sova så mycket du kan (det heter ju att mamman skall försöka passa på att sova när bebisen sover). Och sedan kan du alltid kolla upp det på vårdcentralen (kanske kan få råd på BVC).

Det är med all säkerhet ingen hjärntumör. Det bästa är att inte sitta och googla sådan överhuvudtaget.

• Malin1299

Vet men känner mig konstig ibland kan jag känna som jag ska få hjärtinfarkt

Och den konstiga smak o luktsinne som gör mig orolig för hjärntumör att jag inte kan sluta tänka på det

• Anonym (Anonym123)

Har du kopparspiral?

• Malin1299

Nej har ingen kopparspiral, undrar om nån vet om man kN få föränfrat lukt och smaksinne utas stress elr nåt sånt

• Anonym (Anonym123)

Du kanske har haft Corona utan några klassiska symptom? Endast förändrat smak o luktsinne?

Svar på tråden Stress/ångest?????