• Anonym (Ts)

Hur får jag tag på slutskatttebesked?

Det går inte att ringa till skatteverket och det är extremt brådskande. Hittar det inte på hemsidan.

Jag har fått pengar tillbaka som gått till KF och måste kunna bevisa det med underlag till soc

Hjälp please....

• Svar på tråden Hur får jag tag på slutskatttebesked?
  • LFF
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-25 13:21:02 följande:

Det går inte att ringa till skatteverket och det är extremt brådskande. Hittar det inte på hemsidan.

Jag har fått pengar tillbaka som gått till KF och måste kunna bevisa det med underlag till soc

Hjälp please....

Logga in på Skatteverkets hemsida med bank-id, välj "skatter och deklarationer", därefter "beslutade skatteuppgifter" och du får fram ditt skattebesked för 2019.
  • Anonym (Ts)

Tack jag kollade det. Men det står bara uträkning. Inte det faktum att de ca 8000 som jag fick tillbaka gick till kronofogdeskulder. Jag fick inget utbetalt.

• Anonym (Florence)
    Anonym (Ts) skrev 2020-08-25 14:09:14 följande:

Tack jag kollade det. Men det står bara uträkning. Inte det faktum att de ca 8000 som jag fick tillbaka gick till kronofogdeskulder. Jag fick inget utbetalt.

Det är till kronofogdemyndigheten du skall vända dig för att få uppgifterna på hur mycket de dragit. Skatteverket har inte dessa, det är två olika myndigheter. Kontakta kronofogdemyndigheten!
  • Anonym (X)

Syns det inte på ett kontoutdrag att KFM har dragit summan?

• Anonym (Ts)
    Anonym (X) skrev 2020-08-25 14:27:45 följande:

Syns det inte på ett kontoutdrag att KFM har dragit summan?

Nej men det stod ju på deklarationen som jag inte har kvar.
  • Anonym (X)

Ok. Jag fick mitt slutskattebesked i måndags, kanske ditt trillar in imorgon ts.

Svar på tråden Hur får jag tag på slutskatttebesked?