• Hannannann

Ob tider och 12 åring, ensam hemma ?

Hej jag har en dotter dom går i 6an. Jag har fått ett jobb efter att varit arbetslös i 1 månad. Men jag slutar slutar 2200 några gånger i veckan, ett kvälls jobb. Kommer vara hemma 2230. Hon är ansvarsfull och van att vara ensam hemma. Jag har ingen sambo. Hennes pappa bor 5 min bort. Men hon vill inte bo hos honom längre då hon inte kommer överens med styvmamma. Hur gör ni som är ensam med barn i denna ålder och jobbar kväll?

• Svar på tråden Ob tider och 12 åring, ensam hemma ?
  • Gameofthrones

Jobba. Du vet vad din dotter går för. Hon är 12 år.

• Gameofthrones

Vi kan jobba sent ibland vi ser till att timer är på för läggdags, vi ser till att det finns mat och dem värmer i micron. Vi ser till att barnen förbereder sig kläder för dagen.

Barnen är lite yngre än din 12 åring. Min yngsta går i ettan och har äldre bröder.

• Gameofthrones

Och vi är alltid tillgängliga för videosamtal, vanliga samtal och allt. Så har vi prioriterat i vår familj jobb och familj kombination.

• Hannannann
    Gameofthrones skrev 2020-08-24 16:32:32 följande:

Vi kan jobba sent ibland vi ser till att timer är på för läggdags, vi ser till att det finns mat och dem värmer i micron. Vi ser till att barnen förbereder sig kläder för dagen.

Barnen är lite yngre än din 12 åring. Min yngsta går i ettan och har äldre bröder.

Vad bra att de funkar för er! ???? Hon kan ju lägga sig i sängen kl 22 sen kan jag ge henne en godnatt kram när jag kommer hem om hon inte somnat.
  • Hannannann
    Hannannann skrev 2020-08-24 16:36:44 följande:

Vad bra att de funkar för er! ???? Hon kan ju lägga sig i sängen kl 22 sen kan jag ge henne en godnatt kram när jag kommer hem om hon inte somnat.

Skulle varit en smajlgubbe inte massa frågetecken :)
  • Gameofthrones

Haha,

Så länge det funkar så kör vi på hör hemma. Jag tror inte att du gör inte ett dåligt beslut eller att du verkar en dålig förälder. Utan du ger ett större ansvar till ditt barn och du litar på situationen =)

• Hannannann
    Gameofthrones skrev 2020-08-24 16:47:56 följande:

Haha,

Så länge det funkar så kör vi på hör hemma. Jag tror inte att du gör inte ett dåligt beslut eller att du verkar en dålig förälder. Utan du ger ett större ansvar till ditt barn och du litar på situationen =)

Ja jobba måste man tydligen och i dessa tider växer inte jobben på träd direkt. Jag tror de kommer funka. Hon är mogen för sin ålder, och pappan finns 5 min ifrån. Men klart detta blir nytt för oss båda, hon är med på noterna iaf :)
  • Gameofthrones
    Hannannann skrev 2020-08-24 16:51:40 följande:

Ja jobba måste man tydligen och i dessa tider växer inte jobben på träd direkt. Jag tror de kommer funka. Hon är mogen för sin ålder, och pappan finns 5 min ifrån. Men klart detta blir nytt för oss båda, hon är med på noterna iaf :)

jobbar med samhällsviktiga arbeten och det krävs ibland långa arbetsdagar. Mina längsta är nog 16 h. Pass. Har jobbat så under lång tid. Och jobbat 8-10.00 h pass. Under Covid så har det blivit längre arbetspass. Jag har tur med barnen att dem kan ta hand om micron, gå ut med hundarna. Och lägga sig och ta hand om sin lillasyster. Hon är självständig, dem ser bara till att hon lägger sig i tid samt dem med. Vi har lovat barnen att vi är tillgängliga under arbetstider.
Svar på tråden Ob tider och 12 åring, ensam hemma ?