Anonym (Anna) skrev 2020-08-24 11:54:59 följande:
Jag är gravid i vecka 6+1 men känner inga gravidets symtom alls. Inga blödningar och starka graviditetstest men en känsla av att något inte stämmer. Gjorde idag ett ultraljud där läkaren såg en graviditet i livmodern men han såg bara en hinnsäck utan foster i.. enligt läkaren så ska jag vara gravid i vecka 4 vilket känns omöjligt då jag fick positivt test den 4/8 alltså för nästan 3 veckor sen.
Ska göra ett nytt ultraljud om en vecka men det känns helt kört. Någon som varit med om detta?
Japp. Kände mig gravid med molvärk som med första barnet och testade +. Fick ett ultraljud i v. 8, eller vad som skulle varit v. 8. Barnmorskan såg en fostersäck motsvarande den veckan men inget foster. Fick ett nytt ultraljud 2 v senare men då syntes ingenting heller. Fick göra en medicinsk abort för att få ut hinnsäcken och sen några tabletter för att få igång en ny ägglossning.
Syntes ingenting när du skulle varit i v. 6 är hoppet inte jättestort, men det har ju hänt förstås. Avvakta till nästa ultraljud, annars är det bara att försöka igen dessvärre.