• Anonym (Anonym)

Få barnen skrivna tillbaka på deras ursprungliga bostadsadress!

Jag lät mitt ex skriva båda våra barn hos sig när vi separerade och flyttade isär. Jag ångrar i efterhand att jag gick med på att låta dom bli skrivna på exets nya adress när jag blev den som bodde kvar i vårat gemensamma boende men jag gick med på mycket jag inte borde under den jobbiga tiden det var under separationen.

Jag har nu i efterhand fått reda på att det går att skicka in en begäran/ansökan till Skattemyndigheten att dom ska dra tillbaka det beslutet och att barnen kan skrivas tillbaka till mig och den adressen där dom är födda och uppväxta.

Min fråga är då om någon annan här gjort det och lyckats få Skattemyndigheten att upphäva beslutet och återskriva barnen på ursprungsadressen? Kan tilläggas att exet inte frivilligt går med på att skriva tillbaka dom! Skolan är närmare från min adress bla.

Vilka hållbara argument har ni framfört för att lyckas få ett sånt beslutet ändrat?

Tacksam för svar

• Svar på tråden Få barnen skrivna tillbaka på deras ursprungliga bostadsadress!
  • Anonym (Tips från coachen)

Ring Skv och fråga! Förklara din situation och ge förslag på vad du tänkt ange som skäl, t ex att skolan är närmare, barnen kanske bor mer hos dig egentligen osv.

Svar på tråden Få barnen skrivna tillbaka på deras ursprungliga bostadsadress!