• Klara11

Vab stickprov

Om man hamnar i stickprövning på försäkringskassa ,hur lång tid tar det tills de svarar ?

Finns säkert något fel de hittat

• Svar på tråden Vab stickprov
  • Anotherone

Det första som händer är att de skickar en förfrågan till din arbetsgivare. Jag har fyllt i många såna tidigare i mitt arbetsliv. Det man får är en blankett med ett personnummer och sen ett eller flera datum där de vill veta om personen varit frånvarande. Och i så fall - vilken sorts frånvaro. Så jag antar att de först och främst vill dubbelkolla de uppgifter du lämnat. Och om det visar sig att de misstämmer så kommer de att kontakta dig.

• Klara11
    Anotherone skrev 2020-08-23 22:14:39 följande:

Det första som händer är att de skickar en förfrågan till din arbetsgivare. Jag har fyllt i många såna tidigare i mitt arbetsliv. Det man får är en blankett med ett personnummer och sen ett eller flera datum där de vill veta om personen varit frånvarande. Och i så fall - vilken sorts frånvaro. Så jag antar att de först och främst vill dubbelkolla de uppgifter du lämnat. Och om det visar sig att de misstämmer så kommer de att kontakta dig.

Okej ,jag jobbar som vikarie och när mina barn va sjuka va jag tvungen att ta bort mig som.tillgänglig och då kunde de inte ringa mig och erbjuda mig jobb.

Det är svårt det här med vikarie jobb för de ringer samma dag !

Så jag hoppas att d inte blir några konstigheter med det!
  • Klara11
    Anotherone skrev 2020-08-23 22:14:39 följande:

Men antecknar förskolan när barnen har varit där och inte ? Sker d digitalt eller hur funkar det ?
  • Anotherone
    Klara11 skrev 2020-08-23 22:44:57 följande:
    Men antecknar förskolan när barnen har varit där och inte ? Sker d digitalt eller hur funkar det ?
    Det borde de ju notera från dag till dag. För ett antal år sedan så fanns det en blankett som förskolan skulle fylla i när barnet varit frånvarande, som ett intyg till FK. Men jag tror att den hanteringen blev väldigt dyr och det var ju inte bara en lapp i veckan som förskolan skulle fylla i...
Svar på tråden Vab stickprov