• Major1990

Pojkvän ute med vänner

Behöver råd!

Min pojkvän och jag har träffats i över 3 år. Han är väldigt nära sina vänner och det är såklart bra. Vi är inte sambos men bor i princip hos han. Varje dag träffar han sina vänner 3 timmar ungefär om dagen och ofta blir det både lunch och middag ute med vännerna. Jag tycker det kan bli för mycket men det är väldigt svårt att prata med han om detta. Vännerna har barn och tycker det är konstigt att de är hemifrån så pass mycket vilket gör mig orolig att han också kommer vara så när vi får barn.

Tankar kring detta?

• Svar på tråden Pojkvän ute med vänner
  • Pilsner
    Major1990 skrev 2020-08-20 19:51:04 följande:

Behöver råd!

Min pojkvän och jag har träffats i över 3 år. Han är väldigt nära sina vänner och det är såklart bra. Vi är inte sambos men bor i princip hos han. Varje dag träffar han sina vänner 3 timmar ungefär om dagen och ofta blir det både lunch och middag ute med vännerna. Jag tycker det kan bli för mycket men det är väldigt svårt att prata med han om detta. Vännerna har barn och tycker det är konstigt att de är hemifrån så pass mycket vilket gör mig orolig att han också kommer vara så när vi får barn.

Tankar kring detta?

Låter lite trist, för dig.

• Siass
    Major1990 skrev 2020-08-20 19:51:04 följande:

Behöver råd!

Tankar kring detta?

Hur gamla är ni? Jobbar/pluggar han?
  • Siass
    Major1990 skrev 2020-08-20 20:31:21 följande:

Han är 31 jag är 28. Jag jobbar han gör i dagsläget ingenting..

Kan förstå att han har behov av att umgås mycket vänner om han inte pluggar eller arbetar, får ju då inte socialt sammanhang via det. Kanske är helt annorlunda om ni har barn eller han har jobb då han måste rikta energi dit. Men känns kanske lite ovanligt med hans vänner som har barn som hinner umgås så mkt, eller de kanske har med sig barnen när de ses? Oavsett känns det dock som att det skulle vara bra att ni kunde prata om det, varför tror du att han har svårt att prata om det?
  • Major1990

Vi har pratat om det flera gånger men han blir ganska defensiv. Han säger att när han skaffar barn så ska inte livet sluta upp för det och det har jag full förståelse för men samtidigt gäller det att prioritera rätt.

Ja kanske att det är så att han är uttråkad och behöver underhållning men det kan bli för mycket.

Det är väldigt trist för vi hittar i princip aldrig på något tillsammans utan det är nästan alltid lunch eller middag eller drinkar med vännerna.

Barnen följer aldrig med och förstår att han kanske inte är exakt som vännerna men att gå ut så pass ofta är för mycket. Älskar han verkligen men som sagt blir orolig för framtiden.

• Pilsner
    Major1990 skrev 2020-08-20 20:53:33 följande:

Vi har pratat om det flera gånger men han blir ganska defensiv. Han säger att när han skaffar barn så ska inte livet sluta upp för det och det har jag full förståelse för men samtidigt gäller det att prioritera rätt.

Ja kanske att det är så att han är uttråkad och behöver underhållning men det kan bli för mycket.

Det är väldigt trist för vi hittar i princip aldrig på något tillsammans utan det är nästan alltid lunch eller middag eller drinkar med vännerna.

Barnen följer aldrig med och förstår att han kanske inte är exakt som vännerna men att gå ut så pass ofta är för mycket. Älskar han verkligen men som sagt blir orolig för framtiden.

Skaffa inte barn med någon som gör ingenting. Det slutat aldrig väl.

Hur har han råd med lunch/middag/drinkar med polarna?
  • Major1990
    Pilsner skrev 2020-08-20 21:04:55 följande:

Skaffa inte barn med någon som gör ingenting. Det slutat aldrig väl.

Hur har han råd med lunch/middag/drinkar med polarna?

Ja jo de ju det.

Frågar inte för vill inte vara för på men förmodar att det är vännerna.
  • Pilsner
    Major1990 skrev 2020-08-20 21:06:57 följande:
    Ja jo de ju det.

Frågar inte för vill inte vara för på men förmodar att det är vännerna.
    Har verkar inte vilja ta ansvar för familj, eller ens sig själv.

Jag skulle aldrig se någon framtid med en sådan slarver. Ska man skaffa barn krävs inkomst, ansvar och engagemang. Inget av detta har killen.

• Major1990
    Pilsner skrev 2020-08-20 21:11:24 följande:

Har verkar inte vilja ta ansvar för familj, eller ens sig själv.

Jag skulle aldrig se någon framtid med en sådan slarver. Ska man skaffa barn krävs inkomst, ansvar och engagemang. Inget av detta har killen.

Barn kommer jag aldrig att ha i denna situationen och vill helst vänta ungefär 3 år till.

Grejen är att jag har tänkt precis så som du skriver men innan han sa upp sig så har han alltid jobbat och har engagerad det är det som får mig att känna att det finns hopp.

Har sagt till han att barn finns inte på kartan förens ekonomin är på plats och att jag känner att jag är prioriterad så jag vet att mina barn också kommer vara det.

Men ibland så hamnar jag i negativa tankar.. tex som nu.
  • Pilsner
    Major1990 skrev 2020-08-20 21:19:27 följande:
    Barn kommer jag aldrig att ha i denna situationen och vill helst vänta ungefär 3 år till.

Grejen är att jag har tänkt precis så som du skriver men innan han sa upp sig så har han alltid jobbat och har engagerad det är det som får mig att känna att det finns hopp.

Har sagt till han att barn finns inte på kartan förens ekonomin är på plats och att jag känner att jag är prioriterad så jag vet att mina barn också kommer vara det.

Men ibland så hamnar jag i negativa tankar.. tex som nu.
    Sade upp sig för att göra ingenting?!? Vanvettigt oansvarigt.

Medan han slarvar omkring går åren...
Svar på tråden Pojkvän ute med vänner