• Anonym (irriterad!!)

Rimligt att min son ska betala så mycket av sitt csn??

Min son pluggar på högskola och har csn. Hans pappa har en husvagn som han ska få bo i och måste då betala 3000kr/mån samt betala sin egen mat och el. Jag tycker att det är väldigt dyrt, vad tycker ni? Han har tagit lån för att studera och måste också spara pengar till ev dubbla hyror ( om han hittar lägenhet) och om han inte hittar ett sommarjobb nästa år.

• Svar på tråden Rimligt att min son ska betala så mycket av sitt csn??
  • CitronTulo

Så ser det väl ut för de flesta vuxna som studerar? Att man lånar från CSN och betalar hyra och mat..? 

• Anonym (irriterad!!)

Jo om det var en egen lägenhet så förstår jag det men en husvagn?

• Anonym

Hade det varit min son och min husvagn så hade han fått bo gratis.

• Anonym (Dyrt)

Ja det lät väldigt dyrt.

Som en innan mig sa så hade det varit min son hade han fått bo gratis medans han pluggade.

• Anonym (jaha)
    CitronTulo skrev 2020-08-19 11:37:25 följande:

Så ser det väl ut för de flesta vuxna som studerar? Att man lånar från CSN och betalar hyra och mat..? 

Ja om man hyr en lägenhet där hyran ska in oavsett, men om pappan har en husvagn som inte kostar honom något så är det förjävla snålt att ta ut 3000 spänn i hyra. 
  • Anonym (Konstigt)

Vad betalar han för ? Är de el, vatten osv i husvagnen? Hade jag ägt en husvagn hade jag låtit mina barn bo där gratis framförallt om dem går pp csn dessutom.

• Fiona M

Brukar husvagnen användas av pappan eller hyras ut annars så att han förlorar på detta?

• Jemp

Det är ju väldigt normal ekonomi för en student, ja. De flesta bor dock inte i en husvagn.

Vad säger att pappan inte har kostnader för husvagnen? Hur ser pappans ekonomi ut? Varför skulle sonen få dubbla hyror?

• Anonym (irriterad!!)

Jag tycker också att han borde få bo där gratis!! Pappan brukar inte vara där om han inte har semester eller bara några enstaka helger.

Eftersom den annars skulle stå tom så förlorar han inga pengar. El kan inte vara så dyrt och internet är ju kopplat till hans hem.

• Anonym (ooo)

Jag är av åsikten att studerar man och tar csn för att ha råd med det (och inte har något jobb) så betalar man inte hemma. Är pappan snål? 

Svar på tråden Rimligt att min son ska betala så mycket av sitt csn??