S9191 skrev 2020-08-18 07:07:04 följande:
Hej,
Jag har sån fruktansvärd oro för missfall. Vi har försökt bli gravida i 1,5 år och har enbart ett missfall bakom oss i v.7. Efter det missfallet tog det ytterligare 6 månader att bli gravida. Jag KAN INTE tänka positivt även fast jag gärna vill. Är nu i vecka 5 (4+1) så supertidigt. Men är det någon som har en fin historia eller vill dela oro?
Förstår precis din oro ! Min första graviditet slutade i MA i v 11 (10+2) i november. Blev gravid igen nu i slutet av april, så är alltså i v18 nu. Haft jättesvårt att vara glad denna gången, fram tills för ett par veckor sedan. Nu börjar det sakta gå upp för mig att allt fortskrider som det ska, magen har börjat växa likaså brösten och jag har känt första "sparkar", nu väntar jag oroligt otåligt på RUL nästa vecka. Tror inte jag kan riktigt känna glädje förrän jag varit dit och sett att , förhoppningsvis, allt är precis i sin ordning!
Min oro har varit jättestor och jag har som sagt inte haft någon glädje , bara oro på det som hände sist. Men jag har försökt att hela tiden tänka att så länge jag mår bra, inte har ont och inte blöder så är ju allt som det ska. Försök med det, samt berätta för en nära vän om dina tankar, gör mycket att bara få lufta sin oro ! Önskar dig och mig lycka till :)