Svårt med tillit till min bonusdotter
Hej!
Nu söker jag tips, råd. vad som helst på bara mina knän!
Jag är bonusmamma till en tös på 7 år.
Träffade pappan för snart 3 år sen och vi har liksom haft det bra.
Vi började jobba på att skaffa barn efter ett och ett halvt år. (orsaker jag inte behöver dra upp)
Fick en son och allt var bra.
Halva graviditeten ville jag inte ha henne vid mej för var rädd om barnet vi väntade på (hon var och fortfarande är väldigt klumpig, tappar fokus eller har ingen fokus alls)
Hon höll på att sätta sig på honom när han var ca 1 månad. Missade tydligen att hennes pappa låg vid honom på madrassen på golvet.
Nästan gått på han, hade vi inte reagerat så hade hon nog gjort det.
Inte haft koll och nästan sparkat ner han när han har stått mot soffan medan hon kollat på tv fast vi talat om att han är där.
Ingen koll alls när sonen började gå och nästan gått in i honom. (hon har svårt att fokusera eller ens titta var hon går fast vi talar om för henne)
Vi bor även litet och hon är bara hos oss varannan helg så har blivit att grabben fått tösens rum. min sambo höll på att förlora jobbet pga att dom störde varandra på nätterna, drav bytet.
Men sambon är varm och likväl hans dotter så där blir så hemskt om nätterna när hon är här.
Pga allt som har hänt vill jag inte att hon ska dela rum med min son.
Jag vill inte att hon ska vara här imed hon har en sida av rummet vilket går in på vårt privata, litar inte alls på henne pga allt som har hänt. Jag vågar inte ens lämna min son med dom. Vill inte att hon ska ens leka med dom vilket hon borde göra som andra syskon gör. Men jag får panik så fort hon är nära honom!
Min sambo tycker det är jättejobbigt (full förståelse) och jag har träffat en från familjerådgivningen men det hjälpte inte.
Vi har inte råd att flytta till större och bara känner att allt detta kväver mig mer och mer. Har försökt "tänka positivt" men slår bakut.
Hjälp vad ska jag göra?! Någon som varit med om liknande och hur gick det?