• Iosas

Hormonspiral, spökstreck

Hej på er, jag har hormonspiral. Brukar ha mens men fick ingen riktig denna gång. Tog ett test när jag kom hem från jobbet. Är det övre ett spökstreck eller är det positivt? Det är rosa med exakta kanter eller hur jag ska förklara. Tog ett till i lite panik 45 min senare, det visade ingenting. Tänkte höra vad detta kan betyda? Någon som har en idé?
  • Svar på tråden Hormonspiral, spökstreck
  • Anonym (Tess)

Om du bara hållt dig i 45 minuter på de nedersta så är det inte så konstigt att det inte syns, tycker mig se något lite svagt men kan va en synvilla. Skulle rekommendera dig att köpa fler test(ett CB digitalt med veckoindikator borde visa om strecket va sådär synligt på översta) och testa efter att ha hållit dig i 3-4 timmar eller imorgon bitti.

Iosas skrev 2020-08-11 19:32:04 följande:

Hej på er, jag har hormonspiral. Brukar ha mens men fick ingen riktig denna gång. Tog ett test när jag kom hem från jobbet. Är det övre ett spökstreck eller är det positivt? Det är rosa med exakta kanter eller hur jag ska förklara. Tog ett till i lite panik 45 min senare, det visade ingenting. Tänkte höra vad detta kan betyda? Någon som har en idé?
  • Johanna1986

Hej!

Ta ett nytt med morgonurin. Har Debo kap streck på sig så kontaktar du gynakuten. De e 50% risk för utomkvedshavandeskap vid graviditet med spiral. Du måste få lämna blodprov å göra ultraljud. Högt troligen tar de också ut spiralen!

Har själv blivit gravid två gånger med hormonspiral och båda va utomkvedshavandeskap. Vad du än gör sätt inte in en ny spiral. Jag gjorde de och är nu steril! Hoppas innerligt du slipper de lidande jag varit igenom!

• Iosas

Förlåt är inte så haj på det här. Tack så mycket för att ni tagit er tid att svara mig! :)

Svar på tråden Hormonspiral, spökstreck