HeidiHR skrev 2020-08-11 12:15:56 följande:
Jag har haft! Fick plötsligt mens var 14e dag och vid besök hos gyn visade det sig vara just förhöjt prolaktin (detta var 2016). Var gravid 2011 och det slutade i tidigt missfall, därefter försökte jag och min dåvarande men inget hände. Åt pravidel 4-5 veckor och nivåerna blev normala. Inga vidare utredningar gjordes. Blev gravid och fick barn 2018 och sedan ett till 2019!
Hur ser det ut för dig? Hur mkt förhöjda är nivåerna?
Tack för ditt svar! Jag vet inte exakt hur förhöjt mitt är då jag inte ser mina provsvar på 1177 nu för tiden. Men fick hem ett brev om att alla mina hormon prov såg bra ut förutom mitt prolaktin som var förhöjt och att de behöver regleras med en tablettbehandling. Kommer troligen få veta exakt hur förhöjt de är när jag pratar med läkaren i telefon (vi ska boka in telefon möte)
Jag fick mitt andra barn 2018 och där efter har de känts konstigt i min kropp. Har känt att de inte är något som stämmer hormonellt. Min mens är super Oregelbunden och min ägglossning lika så. Först under något års tid hade jag "sen" ägglossning runt dag 18 med mens efter ca 8 dagar. Sen ändrades de till ägglossning på dag 24 och mens på dag 37. Mycket bättre gällande lutealfasen men ändå. Jag har ägglossnings känningar redan vid ca 13. Har fortfarande lite mjölk i mina bröst trots att jag inte ammat på 2 år. Innan jag fick min dotter 2018 så hade jag 29 dagar menscykel och ägglossning på dag 16. Mycket mera normalt så att säga.
Hur kändes din kropp när dina nivåer var återställda igen? Minns du hur snabbt du blev gravid efter din kur? Förlåt för många frågor men har längtat så otroligt länge nu efter syskon. Vi ville så gärna ha tätt i ålder och är snart uppe i 2 års försök. Nu ser jag äntligen ett hopp om att ha en ärlig chans att bli gravid