Är min SGI skyddad?
Hej! Jag funderar på hur min föräldrapenning skulle kunna bli om jag får barn vid slutet av vårterminen 2021. Är alltså inte gravid än! Min situation ser ut såhär:
Jag arbetade heltid på samma arbetsplats from hösten 2014. 2016 blev jag fast anställd. Från och med höstterminen 2017 har jag varit tjänstledig för studier på heltid, med undantag för somrarna 2018 och 2019 då jag arbetat heltid.
Förra året blev jag erbjuden avgångsvederlag vilket jag tackade ja till, det innebar sex månaders lön utan arbete (sep 2019-feb 2020) och min anställning avslutades alltså i februari. Jag har precis läst klart andra året på min kandidat och börjar det tredje och sista om några veckor. Första studieåret pluggade jag en ettårig utbildning på folkhögskola.
Nu den här sommaren pluggar jag en sommarkurs på heltid och med CSN. Jag har alltså inte haft några glapp där jag inte studerat med CSN eller arbetat. Har försökt läsa mig till på fk:s hemsida vad som gäller men blir inte riktigt säker.
Är det någon som varit i liknande situation eller har koll på om min SGI skulle baseras på min tidigare heltidslön?