Skriver läkare upp kön på journal innan v 18
Hej
jag har varit på extra koll nu o tyckte att jag såg pojke i min journal? Skriver de upp det innan man varit på rul?
Hej
jag har varit på extra koll nu o tyckte att jag såg pojke i min journal? Skriver de upp det innan man varit på rul?
Jag tror att de skrev pojke hos oss redan på kub då hon tyckte hon såg det tydligt. Sen var det med orden att det inte var 100% säkert men hon skrev antingen pojke eller troligen pojke är jag ganska säker på. Fick det bekräftat på rul sen också :)
Det låter konstigt tycker jag. Minns inte att de va så för oss. Frågade när vi var på Ultraljud vecka 13 om de går o se kön då sa dom nej och att man kunde se de på RUL!
Jag tror det är ganska ovanligt att de gör det men att det kan förekomma om de verkar väldigt säkra. Min svägerska hade också frågat om de kunde kolla kön på kub men fick till svar att det gör de inte pga kulturella anledningar att vissa kön välja bort tydligen. Var dock i samma stad som oss. Med dottern gissade dem på flicka på kub också men vet inte om det skrevs in.