• Anonym (Dul)

Hjälp mig med dejtingproblem!

Är en ung kille som har dejtat en tjej ett tag nu. Först lämnade hon mig efter en månads dejtande och hon sa att det berodde på att hon hade känslor för sitt ex fortfarande och att det inte hade någonting med mig att göra. De hade gjort slut för flera månader sen men de hade fortfarande umgåtts mycket efter att det tagit slut. De hade haft sex och umgåtts mycket, sa hon.

Vet att hon hängde en del med nån kille och tror att det var hennes ex, alltså medan vi dejtade.

Nån vecka efter att hon dumpade mig började vi skriva igen och hon skrev att hon ville börja dejta igen. Jag gick med på det och vi skrev intensivt i en vecka innan hon kom hem till mig. Första dagen hon kom till mig, efter att hon förslagit att börja dejta igen, såg jag att hon hade en bakgrundsbild på mobilen som bestod av henne och en kille.. antar att det var hennes ex.

I alla fall, då började vi umgås mer och mer och sen dess har vi dejtat rätt intensivt. Vi har sovit med varandra, umgåtts mycket, kysst varandra, myst tillsammans osv. Vi har även haft sex flera gånger och vi har nu mycket bra sex. Har träffat hennes mamma och hon har träffat mina vänner en gång när vi var på en fest tillsammans.

Är väldigt kär i henne och vill verkligen att vi ska bli tillsammans men jag får känslan att jag känner mer än vad hon gör. Grejen är att jag har tagit upp det här med henne, att jag vill att vi blir tillsammans, men då säger hon bara ?Ja, vi får se när. Kanske om typ två till tre månader?. Det är hennes svar.

Vi har ändå dejtat i några månader.. men ett förhållande verkar inte vara runt hörnet för henne. För typ två veckor sen var hon hos sitt ex och lämnade hans nyckel och hon fick även tillbaka sin egen nyckel. Hon var där i över två timmar, för att bara lämna en nyckel. Jag var mycket orolig och fundersam under den tiden hon var där. Hon skickade även en snap på honom när han låg i sängen och hon låg på andra sidan. Hon har lovat mig att ingenting hände där borta. Hon har lovat mig att hon inte har några romantiska eller sexuella känslor för honom längre.

Har även sett att hon snapar en hel del med två män på snapchat, två män som hon även har berättat för mig att de har skickat nakenbilder till henne och massa snusk förut..

Vad ska jag göra? Vad tycker ni? Känns inte hållbart det här och jag är så kär i henne..

• Svar på tråden Hjälp mig med dejtingproblem!
  • Anonym (Dul)

Har även sett att hon har snapat några gånger med sitt ex. När jag frågat vad de skriver om så har hon bara sagt att hon inte kommer ihåg vad han skrev och att det inte var något viktigt alls..

• Anonym (RSJ)

Du kommer inte komma helskinnad ur det hela om du försöker dig på ett förhållande med henne. Hon kommer att såra dig om och om igen. Med lite tur kanske du lyckas dra innan du är helt nedbruten.

• Anonym (Dul)

Hon berättade förresten att när hon var och lämnade nyckeln så pratade de om gamla minnen och gamla känslor och hon berättade för mig att han sa till henne att han fortfarande har lite känslor för henne..

• Anonym (Dul)
    Anonym (RSJ) skrev 2020-08-05 21:18:50 följande:

Du kommer inte komma helskinnad ur det hela om du försöker dig på ett förhållande med henne. Hon kommer att såra dig om och om igen. Med lite tur kanske du lyckas dra innan du är helt nedbruten.

Det är så svårt för jag är väldigt kär i henne, har aldrig känt såhär för någon och vi brukar ha det väldigt bra när vi umgås. Hon vill ha sex typ hela tiden och hon visar sina känslor mycket genom beröring. Hon vill mysa, kyssas osv typ hela tiden.
  • Anonym (ooo)

hon är inte färdig med sitt gamla! 

• Anonym (Anonym 666)

Lämna henne bakom dig och sök efter någon som är redo för något seriöst!

• Anonym (Osäkert)

Osäkert om hon är redo för något nytt. Hur länge var de tillsammans. Hur gamla är ni?. Varför tog det slut mellan dem. Hon verkar inte kunna släppa honom helt iaf. Tycker du ska ta ett steg tillbaka och inte visa henne så mkt intresse. Hon tror nog hon har dig i asken så att säga, då blir du inte intressant.

• Tow2Mater

Var inte en sån toffel. Säg till henne att hon kan höra av sig om och när hon är redo för ett seriöst förhållande, men tills dess bryter du kontakten. Definiera vad du vill ha, och stå upp för dig själv!

• Anonym (ooo)
    Anonym (Dul) skrev 2020-08-05 21:21:46 följande:
    Det är så svårt för jag är väldigt kär i henne, har aldrig känt såhär för någon och vi brukar ha det väldigt bra när vi umgås. Hon vill ha sex typ hela tiden och hon visar sina känslor mycket genom beröring. Hon vill mysa, kyssas osv typ hela tiden.
    Jaja ,det vill hon säkert men hon måste ju bli fri från sitt gamla, annars är det hög risk att du bara blir en rebound.
  • xSpinell

Jadu Ts , har du hört uttrycket att   "Det finns inget som hotar en kvinna så mycket som när det finns ett hot från en annan kvinna"

Det är inga kvinnor som erkänner det , men tro mig 
    I praktiken funkar det jävligt bra . Jag vet efter att levt i mer än 50år nu.
    Jag önskar någon hade sagt dom gyllene orden till mig för 40år sen , men men

Jag uppmanar dig nu ""inte"" att leka med någons känslor , absolut inte.
    Men du ska nog kanske omge dig av lite kvinnor , så att den här kvinnan 
    du är kär i ser det .
    För då kommer hon att surna till när hon ser hur du skrattar
    o har kul med andra och inse att du håller på att glida henne ur händerna
    (eller glida ur asken som någon skrev här tidigare)

För det är så att kvinnor är också vinnarskallar o vill absolut inte var nr2

Svar på tråden Hjälp mig med dejtingproblem!