Har ni GPS på era tonåringars mobil?
Vi har iPhone allihopa och barnen 12 och 15 delar sin plats.
De flesta moderna telefoner har väl gps..? Iaf om det är en smart phone, och det är ju de flesta.
Om du räknar find my iphone så ja.
Jag har android, men maken och tonåringen har iphone och vi har en ipad som alltid ligger hemma så möjligheten finns.
Men det handlar inte om spårning eller att kränka hens integritet. Utan jag har vid en handfull tillfällen kollat var hen är för att säkerställa att hen är där hen sagt att hen ska vara. Och det har hen varit.
Så jag har inget behov av att kolla mer.
Nej, aldrig tyckt att man ska kunna "spionera" på någon, inte ens sina barn. Så det har vi inte haft och det har heller inte behövts. Även tonåringar har rätt till ett visst mått av privatliv.
Jag kan dock förstå om något hänt tidigare, att man då vill ha det för att man är orolig att barnen hamnar i fel sällskap, tar droger eller så.
Jag kan se dottern på Snapkartan, men inte på något annat sätt.
Jag kollar ibland, oftast för att se om hon är på väg hem, eller om jag hinner ta en promenad innan hon kommer, typ. Så att jag slipper störa med en ganska oviktig fråga.
Nej, hade tyckt det var kränkande.
Vid några tillfällen då jag blivit orolig så har yngsta sonen inte orkat svara, utan har skickat en selfie på sig och vännerna istället. Tyckte det var en bättre lösning faktiskt, jag ser var de är och att de är ok.
Vi har hitta min iphone aktiverat på båda barnen och kommer ha tills de fyller 18 (eller längre om de då vill). Jättebra att kunna se var de är, se om de är på väg hem osv. Men också när mobilen glöms kvar på affären...
Alltså, vi har iphone allihopa med platsdelning påslagen. Helt och hållet för att de har en förmåga att glömma telefonen på träningen, i skåpet, hos kompisar etc. Min tonåring är huvudsakligen hemma och spelar dataspel med kompisarna i lurarna och är aldrig ute och springer på helgerna.